نوع لباس پوشیدن در روز خواستگاری، به مسائل زیادی بستگی دارد؛ مثلا اینکه مقدار آشنایی پیشین خانواده‌ها با یکدیگر چقدر است؟ یا اعتقادات مذهبی و فرهنگی دو خانواده به چه صورت است؟ در روز خواستگاری، چه مهمان‌هایی حضور دارند و…

روز خواستگاری، روز بسیار مهمی برای دخترخانم‌ها و آقاپسرها محسوب می‌شود. درست است که در سال‌های اخیر به‌ دلیل تغییراتی که در فرهنگ خانواده‌ها ایجاد شده، بسیاری از خواستگاری‌ها دیگر به‌سبک قبلی و بدون آشنایی پیشین دختر و پسر و حتی خانواده‌ها برگزار نمی‌شود، اما هنوز هم که هنوز است، این سنت در بین خانواده‌های ایرانی رواج دارد و نقطه شروعی است برای قرارومدارهای مرسوم قبل از ازدواج و در بسیاری موارد برای آغاز آشنایی خانواده‌ها؛ بنابراین نوع پوشش در این مراسم اهمیت زیادی دارد. با ما همراه باشید تا در این مطلب مجله دلتا درباره لباس مناسب خواستگاری دختر خانم ها صحبت کنیم.
لباس مناسب خواستگاری دختر خانم‌ها

نکته بسیار مهم این است که پوشش به هر سبکی که هست، بهتر است در مراسم خواستگاری نیز به‌ همان شکل باشد یعنی خودتان باشید تا داماد و خانواده او به‌خوبی شما را بشناسند و براساس شناخت اشتباه تصمیم نگیرند و بعدها مشکلی ایجاد نشود.

چه لباسی مناسب‌تر است؟

از آنجا که در روز خواستگاری، هنوز در دسته مجردها قرار دارید و ازدواج نکرده‌اید، لازم نیست مثل خانم‌های جاافتاده لباس بپوشید. یک دست لباس کژوال مثل مانتو و شلوار، کت تک و شلوار، سارافون و دامن، سارافون و شلوار و از این قبیل لباس‌ها که برازنده یک دختر خانم جوان و بانشاط است، را انتخاب کنید.

لباس مناسب خاستگاری دختر خانم ها لباس

اگر هم چادری هستید، بهتر است که از چادرهای ساده دخترانه استفاد کنید و ترجیحا چادر ساتن و ابریشم گل‌گلی و… سر نکنید.

چه رنگی مناسب‌تر است؟

بهتر است که از رنگ‌های دخترانه‌ای استفاده کنید که نه سن شما را بالا می‌برند و نه رنگ‌هایی بپوشید که اصطلاحا جیغ هستند و تناسبی با مراسم خواستگاری ندارند. رنگ‌های ملیح و شادی مثل صورتی کثیف، نارنجی تیره، آبی آسمانی، گلبهی و… را انتخاب کنید.(ترجیحا مشکی خالی نپوشید)

لباس مناسب خاستگاری دختر خانم ها رنگ
نکاتی که درباره لباس مناسب خواستگاری دختر خانم ها باید رعایت کنید

از پوشیدن لباس‌های گل‌گلی، منجوق‌دوزی، پولک‌دوزی و کلا لباس‌هایی که اصطلاحا شلوغ هستند، بپرهیزید. این نوع لباس‌ها بیشتر مناسب مراسمی مثل نامزدی و عروسی‌اند.
روسری یا شالی انتخاب کنید که ترجیحا از نخ باشد، نه ساتن، زیرا ممکن است روسری ساتن از سرتان بیفتد و اینگونه مدام باید حواستان به روسری باشد و آن را مرتب کنید.
پوشیدن لباس بسیار باز یا تنگ و کوتاه باعث معذب شدن خودتان می‌شود.

آرایش مناسب خواستگاری

این مورد به خودتان برمی‌گردد؛ اگر به‌هیچ عنوان اهل آرایش نیستید، پس از شستشوی صورت، کرم مرطوب‌کننده و سپس کمی کرم‌پودر همرنگ صورت استفاده کنید، ابروها را مرتب شانه کنید و به لبتان بالم یا برق لب بزنید، اما اگر اهل آرایشید، در جلسه خواستگاری نیز آرایش ملایم و ملیحی کنید که به صورتتان نیز کمی رنگ ‌و لعاب بدهد. یادتان باشد که در آرایش افراط نکنید.
اکسسوری مناسب روز خواستگاری

اکسسوری، از جمله ساعت، گردنبند، دستبند و… تکمیل‌کننده هر استایلی هستند، اما نباید در استفاده از آن زیاده‌روی کرد. استفاده بیش ازحد از اکسسوری در روز خواستگاری جلوه خوبی برای استایل ندارد. انداختن یک نیم‌ست ساده و ظریف دخترانه یا تنها یک گردنبند یا دستبند ساده کافی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *