مصرف تنقلات کم ارزش به‌دلیل زیادی نمک، چربی و شکر باعث بروز بیماری‌های قلبی و عروقی، پرفشاری خون و غیره در دوران بزرگسالی می‌شوند.
مضرات هله هوله برای سلامتی

شاید شما هم عادت داشته باشید در سینماها، شهربازی‌ها یا حتی مراسم‌های جشن تولدی که برگزار می‌شود، هله هوله بخورید. هله هوله‌ها و تنقلات اغلب شکم‌های ما را با مواد شیرین و موادی که شاید ارزش غذایی ندارند، پر می‌کنند. مجله دلتا در این مطلب می‌خواهد به بررسی مضرات هله هوله برای سلامتی بپردازد.

مضرات هله هوله شیرین برای سلامتی
مضرات هله هوله برای سلامتی چیست؟
تنقلات باکتری‌های سالم روده را از بین می‌برند و سبب التهاب مضر می‌شوند

تنقلات و هله هوله با از بین بردن باکتری‌های خوب، تعادل سالم روده را بر هم می‌زنند. در یک پژوهش که بر روی ۱۲۴۵ نفر به انجام رسید، دانشمندان دریافتند غذا‌های فرآوری‌شده با باکتری‌های مضری که در بدن تمامی شرکت‌کنندگان وجود داشت، در ارتباط است. این غذا‌ها شامل نوشابه‌ها و نیز غذا‌هایی می‌شود که در شاخه «غذا‌های فست‌فود» قرار می‌گیرند.

مضرات تنقلات
به شکلی چشمگیر، خطر مرگ نابه‌هنگام را افزایش می‌دهد

یک پژوهشی که از سوی ایتالیایی‌ها انجام‌شده، هشدار شدیدتری را به دوستداران هله هوله می‌دهد. محققان ایتالیایی می‌گویند غذا‌های فوق فرآوری‌شده، احتمال مرگ نابه‌هنگام را خصوصا بر اثر حمله قلبی افزایش می‌دهند. افرادی که غذا‌های فوق فرآوری‌شده مانند چیپس یا نوشابه‌های شیرین مصرف می‌کنند، بالای ۵۰ درصد در معرض احتمال ابتلا به مشکلات قلبی و مرگ زودرس هستند.

خطر مرگ نا به هنگام
ابتلا به آرتروز از مضرات هله هوله برای سلامتی

رژیم‌های غذایی سرشار از چربی‌های اشباع‌شده، خطر ابتلا به آرتروز را در افراد افزایش می‌دهند. به گفته محققان، غضروف‌ها به‌ویژه در زانوها به دلیل رژیم‌های پرچرب و پر‌کربوهیدرات، سریع‌تر از بین می‌روند. سطوح بالای چربی اشباع‌شده که معمولا در افزودنی‌های غذایی مانند کره، روغن نارگیل، روغن نخل و چربی حیوانی یافت می‌شوند باعث می‌گردند که «غضروف مفاصل» سریع‌تر از بین برود.

آرتروز از مضرات هله هوله برای سلامتی
تضعیف استخوان‌ها و جلوگیری از رشد کودکان

اگرچه هشدار‌ها در خصوص هله هوله‌ها معمولا با سلامت قلب مرتبط است، اما یک پژوهش می‌گوید تنقلات فرآوری‌شده و شیرین، تهدیدی جدی برای رشد استخوان‌ها در بچه‌ها به‌حساب می‌آید. تنقلات می‌توانند رشد اسکلتی را متوقف کرده و استخوان‌های ضعیف‌تری را در کودکان ایجاد کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *