جوانه زدن دانه‌ها، حبوبات و غلات، ارزش غذایی و مقدار ویتامین‌های موجود در آنها را افزایش می‌دهد. جوانه‌ها سوخت و ساز بدن را بالا می‌برند و مصرف آنها جذب چربی‌ها را در بدن کاهش می‌دهد.
جوانه برای لاغری

اولین راه حلی که به افرادی که اضافه وزن دارند پیشنهاد می‌شود رژیم غذایی است. یکی از مواد مفیدی که می‌تواند در رژیم غذایی باعث لاغری و کاهش وزن شما شود جوانه حبوبات و غلات است. جوانه‌های زیادی وجود دارند که خواص زیادی برای بدن دارند. در ادامه با معرفی بهترین جوانه برای لاغری با مجله دلتا همراه باشید.
ارزش غذایی جوانه‌ها

جوانه‌های حبوبات، عدس، ماش و غلات دارای ارزش غذایی بسیار بالایی هستند و می‌توانند در سلامت جسمی و روحی بسیار موثر باشند.
خواص جوانه برای لاغری

جوانه‌ها با داشتن خواص زیاد می‌توانند به کاهش وزن و لاغری کمک کنند و مصرف آن‌ها در وعده‌های غذایی به ویژه سالاد‌ها می‌تواند بسیار موثر باشد.
فیبر بالا

جوانه‌ها حاوی مقادیر زیادی فیبرهای با کیفیت هستند. در نتیجه به ما کمک می‌کنند تا مدت طولانی سیر باشیم. این امر موجب می‌شود نیازی به خوردن‌های مکرر نداشته باشیم و بتوانیم اشتهایمان را کنترل کنیم.
ویتامین‌ها و مواد معدنی

به گفته متخصصان، استفاده از جوانه‌ها در رژیم غذایی روزانه می‌تواند به شما کمک کند تا قسمت قابل توجهی از نیاز روزانه خود به ویتامین‌ها و مواد معدنی را برآورده کنید.

بهترین جوانه
سرشار از پروتئین

جوانه‌ها سرشار از پروتئین‌های با کیفیت بالا هستند که با تامین انرژی برای چربی سوزی و کاهش دریافت کالری اضافی، نقش اساسی در کنترل وزن بدن ما دارند.
چربی بسیار پایین

جوانه‌ها مقدار بسیار کمی چربی دارند. از این رو هنگام مصرف جوانه‌ها نگران مصرف چربی زیاد نباشید.
کالری بسیار کم

جوانه‌ها با اینکه سرشار از ویتامین و مواد مغذی هستند ، اما کالری بسیار کمی دارند. در یک وعده ۱۰۰ گرمی از جوانه، فقط ۱۰۰ کالری وجود دارد.
بهترین جوانه‌ها برای لاغری

جوانه‌ها انواع مختلفی دارند و تقریبا همه آنها از خصوصیات یکسانی برخوردار هستند. بهترین جوانه‌‍‌ها برای لاغری، جوانه‌های زیر هستند:
جوانه‌ ماش

جوانه ماش مورد علاقه مردم آسیا است و از آن در پخت و پز استفاده می‌شود. برخی از افراد این جوانه را خام مصرف می‌کنند. این جوانه عطر و طعم ملایمی دارد.
جوانه یونجه

تعداد کمی جوانه وجود دارد که بتواند از نظر تغذیه و همچنین ظرفیت کاهش وزن، یونجه را شکست دهد. این جوانه با طعم خاص خود می‌تواند یک پرکننده سالاد یا ساندویچ باشد.
جوانه آفتابگردان

جوانه‌ آفتابگردان از نظر اندازه و فواید کاهش وزن تقریبا شبیه به یونجه است اما طعم آن کمی شیرین است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *