آرد : 3لیوان
    خمیر مایه : 3 قاشق چایخوری
    شکر :3 قاشق چایخوری
    آب گرم :  1/2 لیوان
    نمک : 2 قاشق چایخوری
    شیر : 1لیوان
    روغن :4 قاشق سوپ خوری
    فلفل : 1ق چ
    تخم مرغ :یک عدد
    زرد چوبه : 1 ق چ

پیراشکی پیتزایی
پیراشکی با خمیر جادویی
مواد لازم میانی

    گوشت چرخ کرده : 250 گرم
    قارچ خرد شده : 100 گرم
    فلفل دلمه ای :یک عدد کوچک
    ذرت :یک کاسه ماست خوری
    نعنا و جعفری : مقدار کمی 
    پنیر پیتزا :به میزان مورد نیاز
    پیاز : یک عدد
    نمک و فلفل و زرد چوبه ، پاپریکا، ادویه پیتزا:به میزان دلخواه

طرز تهیه پیراشکی پیتزایی با خمیر جادویی

برای تهیه این پیراشکی خوشمزه ابتدا باید به سراغ تهیه خمیر جادویی تان بروید. برای تهیه این خمیر جادویی ابتدا در کاسه ای خمیر مایه را به همراه یک لیوان شیر و یا آب ولرم و یک قاشق چای خوری شکر کنار بگذارید تا خمیر مایه به حالت کف در بیاید یعنی روی آن حجم کمی از کف باید باشد.

در ظرف دیگری یک عدد تخم مرغ بشکنید و با کمک یک همزن آن را هم بزنید سپس سه قاشق چای خوری شکر را به آن اضافه کنید و هم بزنید در ادامه نمک و روغن را نیز به این مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا یک ترکیب یکدست بدست بیاورید.

به ترکیب تخم مرغتان 3 قاشق آرد و خمیر مایه را اضافه کنید. دست های خود را بشورید و تمیز کنید سپس دوباره این مواد را با دست ورز دهید تا یک خمیر خوب به شما تحویل دهد.

پیراشکی
پیراشکی با مواد پیتزایی

سطح کارتان را آرد پاشی کنید و خمیری که بدست آورده اید را روی سطح آرد پاشی شده قرار بدهید سپس با کمک دست هایتان خمیر را به خوبی ورز بدهید تا خمیر از حالت سفتی و سختی ای که دارد خارج شود و نرم تر شود. هنگام ورز دادن خمیرتان با دست روی خمیر بکوبید و باز کنید سپس جمع کنید این کار کمک می کند تا تمام خمیر نرم شود.

ظرف متوسطی بردارید و درون آن را با روغن چرب کنید برای این کار هم می توانید ظرف را با اسپری روغن چرب کنید و هم از براش های آشپزی استفاده کنید.

در ادامه خمیری که ورز داده بودید را درون ظرف چرب شده بگذارید و روی آن را با کمک یک دستمال بزرگ بپوشانید و حدود یک ساعت بگذارید در جای گرمی بماند تا خمیر پف کند و دوبرابر بشود. توجه داشته باشید که اگر خمیر در دمای مناسبی قرار نگیرد پف نمی کند.

خمیری که تهیه کرده اید یک خمیر همه کاره می باشد و می توانید برای هر چیزی از آن استفاده کنید.

در تایمی که خمیرتان استراحت می کند شما می توانید به سراغ مواد میانی پیراشکی تان بروید. برای این کار ابتدا یک عدد پیاز درشت را به حالت ریز ریز نگینی خرد کنید و درون تابه بزرگی بریزید و با مقداری روغن سرخ کنید .

بعد از اینکه پیاز ها کاملا نرم و کاراملی شدند گوشت چرخ کرده تان را به پیاز ها اضافه کنید و تفت دهید تا کاملا تکه های گوشت جدا شوند و تغییر رنگ بدهند بعد از سرخ شدن این دو ادویه های گفته شده را به موادتان اضافه کنید می توانید مقدار خیلی کمی نیز رب به گوشتتان بزنید تا از بی رنگی خارج شود. حتی می توانید به جای رب یک یا دو عدد گوجه فرنگی را پوست بگیرید و نگینی خرد کنید و به موادتان اضافه کنید.

قارچ های خرد شده تان را نیز به مواد داخل تابه اضافه کنید و هم بزنید تا آب قارچ ها نیز کمی گرفته شود.

سپس ذرت و فلفل دلمه ای خرد شده را به مواد اضافه کنید و تفت دهید. اگر روغن مواد کم بود می توانید اضافه کنید ولی سعی کنید مواتان نه آبگی باشد و نه اینکه روغن زیادی داشته باشد بعد از سرخ شدن این مواد با هم مقداری جعفری تازه و نعنا به موادتان اضافه کنید این یک کار اختیاری و سلیقه ای می باشد.

پیراشکی جادویی
پیراشکی قالبی

مواد میانی تان آماده است تا به الان خمیرتان نیز به عمل آماده است پف روی خمیر را بخوابانید و و به اندازه یک لیمو شیرین از مایه خمیر را بدارید و روی شطحی صاف کنید و آن را به حالت دایره ای در بیاورید.

سپس خمیری که دایره ای شکل شده را بردارید و وسط آن مقداری از مایه میانی تان بریزید سپی کمی از پنیر پیتزا را روی آن بریزید میزان پنیر پیتزا کاملا اختیاری است شما می توانید حتی پنیر پیتزا نریزید.

یک سمت دایره را روی سمت دیگر خمیر بیاورید و به یکدیگر بچسبانید سپس گوشه آن را جمع کنید سعی کنید خمیر را زیاد نکشید که نازک شود و هنگام سرخ کردن خمیر پاره شود. حتی برای راحتی کار می توانید از قالب های پیراشکی استفاده کنید.

در یک قابلمه مقدار زیادی روغن بریزید و پیراشکی ها را درون آن سرخ کنید.

پیراشکی شما حاضر است شما می توانید با کمک جعفری و گوجه گیلاسی آن را تزئین و سرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *