با گرم شدن هوا نوشیدنی‌هایی خوش‌عطر و طعم مثل موهیتو که عطش را هم به خوبی برطرف می‌کنند جزو گزینه‌های پرطرفدار منوهای کافه و رستوران‌ها می‌شوند.
موهیتو توت فرنگی

موهیتو توت فرنگی یک نوشیدنی تابستانی بسیار خوشمزه و خنک است که شما می‌توانید به راحتی آن را در منزل تهیه کنید و برای روزهای گرم تابستان یک نوشیدنی خنک داشته باشید. این نوشیدنی طعم ملایم‌تری نسبت به موهیتو دارد. اگر طعم و مزه توت فرنگی را دوست دارید این موهیتو را از دست ندهید. امروز در مجله دلتا موهیتو توت فرنگی با نعناع تازه، شکر و آب گازدار را به شما آموزش خواهیم داد. همراه ما باشید.
مواد لازم

توت فرنگی ۴ عدد
لیمو ترش بزرگ یک عدد
برگ نعناع ۱۰ عدد
شکر ۲ قاشق چایخوری
یخ به مقدار لازم
آب لیمو ترش ۲ قاشق غذاخوری
تخم ریحان به مقدار لازم
آب گازدار یا سودا به مقدار لازم

طرز تهیه موهیتو توت فرنگی با نعناع تازه
مرحله اول

ابتدا تخم ریحان را داخل یک کاسه ریخته و به آن آب جوش اضافه کنید و هم بزنید تا تخم ریحان‌ها آب را به خودشان جذب کنند. افزودن تخم ریحان اختیاری است ولی برای طعم و مزه بهتر پیشنهاد می‌کنیم حتما استفاده شود. دقت کنید که برای خیس کردن تخم ریحان حتما از آب گرم استفاده شود. این کار باعث می‌شود تخم‌ها کاملا پف کنند و آنتی اکسیدان و آنزیم‌های گوارشی آن‌ها آزاد شود.
مرحله دوم

داخل یک کاسه توت فرنگی‌‌های خرد شده را به همراه برگ نعناع، لیمو ترش خرد شده و شکر بریزید و با یک هاون یا گوشتکوب کوچک مواد را خوب پوره کنید. برای این کار از مخلوط‌کن استفاده نمی‌شود چون طعم و مزه خوب نعناع و لیمو را از بین می‌برد.
مرحله سوم

حالا مخلوط پوره شده را داخل لیوان سرو ریخته و کمی به آن یخ درشت اضافه کنید. در ادامه چند قاشق تخم ریحان پف کرده و آب لیمو ترش تازه را اضافه کنید و کمی یخ خرد شده به همراه آب گازدار یا سودا بیفزایید و با برش‌های توت فرنگی موهیتو را تزئین کنید. نوش جان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *