رژیم غذایی برای کاهش وزن همیشه سخت و طاقت فرسا است و بسیاری از افراد در حین رژیم به خاطر سختی ها دست از رویای کاهش وزن بر می دارند و به زندگی معمولی شان باز میگردند. اما این فقط یک روی سکه است زیرا اگر رژیم غذایی شما شادی آور و خوشمزه و غیر تکراری باشد نه تنها به ادامه رژیم علاقه پیدا می کنید بلکه در روحیات و خلق و خویتان هم تغییر ایجاد می شود. یکی از روش های خوب کاهش وزن استفاده از انواع میوه برای لاغری است. در این مقاله با ما همراه باشید تا ۱۰ میوه که باعث لاغری و چربی سوزی می‌شوند را بشناسید.
۱. آلوزرد

میوه برای لاغری: ۱۰ میوه که باعث لاغری و چربی سوزی می‌شوند

آلو زرد حاوی کالری اندکی است، و مصرف آن هم‌زمان با رعایت رژیم‌های غذایی‌ لاغری کاملا بی ضرر است. مصرف آلو زرد می‌تواند به تامین مواد مغذی مورد نیاز، بدون افزودن کالری‌های اضافه، به بدن کمک کند. هم‌چنین، مصرف آلو به مدت بیش‌تری سیر نگه‌تان می‌دارد، بنابراین، کمک می‌کند از پر خوری اجتناب کنید.

مطلب مرتبط: ۱۵ بهترین خواص آلو زرد برای سلامتی
۲. هندوانه

رژیم هندوانه

از آن‌جا که هندوانه بیش‌تر از آب و مواد معدنی و مقدار ناچیزی چربی تشکیل شده‌است، برای رژیم لاغری بسیار مناسب است. هم‌چنین سرشار از الکترولیت نیز هست که اثبات می‌کند یک بسته‌ی نیروبخش کامل است.

استفاده از هندوانه روشی عالی برای پاک کردن بدن و کاهش وزن و لاغری بدون رژیم غذایی سخت است. هندوانه یک ادرارآور شناخته شده است- دنبال کردن رژیم هندوانه به مدت ۵ روز، سلول‌های بدن‌تان را سم‌زدایی خواهد کرد و باعث شادابی و جوانی آنها خواهد شد. دنبال کردن رژیم هندوانه‌ بسیار آسان است زیرا تنها چیزی که لازم دارید هندوانه است و اراده! شما باید روزی ۵ بار حدود ۴۵۰ گرم هندوانه بخورید.

مطلب مرتبط: خواص هندوانه: ۳۶ فایده هندوانه برای سلامتی و درمان + مضرات
میوه برای لاغری ۳: خیار

خواص خیار

افرادی که قصد دارند رژیم غذایی خود را بهبود دهند و چند کیلوگرم وزن کم کنند می‌توانند به خیار‌ به عنوان یک مکمل لاغری اعتماد کنند. می‌پرسید چرا؟ چون این میوه سرشار از آب بوده و کالری اندکی دارد. می‌توان گفت که یک لیوان خیار‌ فقط 13 کالری به بدن می‌رساند و در ازای این میزان اندک، فیبر و ترکیبات آنتی اکسیدانی قوی‌ای را وارد بدن می‌کند.

این ترکیبات مفید‌خیار باعث بهبود گوارش و تمام عملکردها در بدن شده و در کاهش وزن دخالت می‌کنند. مصرف این میوه موجب احساس سیری شده و برای کنترل اضطراب و اختلالات مربوط به تغذیه مؤثر است.

مطلب مرتبط: خواص خیار: ۳۲ بهترین فایده خیار برای سلامتی، پوست و مو
۴. هلو

خواص هلو انجیری

هلو حاوی ترکیبات زیست‌فعال است که اثرات مفیدی در مبارزه با اختلالات مرتبط با چاقی نشان داده‌اند. یک مطالعه‌ی پژوهشی تحقیقاتی نشان داده‌است که ترکیبات فنلی موجود در هلو دارای خواص ضد التهابی و ضد چاقی هستند که در مبارزه با سندرم متابولیک (نشانگان سوخت و ساز) تاثیر مثبت دارند؛ عدم مقابله با این سندروم، می‌تواند به نگرانی‌های جدی در رابطه با سلامتی منجر شود.

مطلب مرتبط: خواص هلو: ۲۹ خاصیت هلو که شگفت‌زده‌تان می‌کند
میوه برای لاغری ۵: نارگیل

خواص نارگیل

قبلا اشاره کردیم که گوشت نارگیل بدن تان را برای یک رژیم خوب آماده می‌کند و حالا اضافه می‌کنیم که برای اینکه به سرعت لاغر و خوش اندام شوید گوشت نارگیل را به رژیم غذایی روزانه تان اضافه کنید. مصرف این میوه خوشمزه برای تمام سنین مناسب است و هم کودکان و هم بزرگسالان می‌توانند از مزایای سلامتی و فیبر عالی آن برای هر منظوری مخصوصا لاغر شدن استفاده کنند. و این از عالی‌ترین خواص نارگیل است.

مطلب مرتبط: خواص نارگیل: ۹۲ خاصیت میوه، روغن و آب نارگیل برای سلامتی
۶. آلو برقانی

خواص آلو برقانی

هر دوی لاغری و چاقی بیش از حد برای سلامتی شما خوب نیستند، اما به نظر می‌رسد کنار آمدن با چاقی کار دشوارتری باشد. چاقی به بیماری‌هایی منجر می‌شود که باید از آن‌ها جلوگیری کرد. خوشبختانه، ترکیب‌های زیست فعال فنولیک و فلاونوئید‌های موجود در آلو برقانی می‌تواند به درمان چاقی کمک کند. با پیشگیری از چاقی، شما می‌توانید همزمان جلوی بسیاری از بیماری‌های دیگر را نیز بگیرید.

مطلب مرتبط: خواص آلو برقانی: ۲۰ فایده‌ آلو برقانی برای سلامتی
میوه برای لاغری ۷: سنجد

خواص سنجد

سنجد به دلیل فیبر بالایی که دارد باعث ایجاد احساس سیری می شود به همین دلیل می تواند تا حدی اشتها را کاهش دهد و منجر به لاغری شود.

مطلب مرتبط: خواص سنجد: ۲۸ شگفت‌انگیزترین فواید سنجد برای سلامتی+مضرات
۸. خرمالو

خواص خرمالو

خرمالو مقدار بسیار زیادی کربوهیدرات، فیبر و پروتئین دارد که به کاهش اشتها کمک کند و باعث لاغری و کاهش وزن می شود. به سبب وجود آب بسیار زیاد در متابولیسم بدن افزایش می یابد و از این رو شما در طول مدت زمان مشخصی چند کیلو وزن کم می کنید. همچنین به دلیل آنکه کالری کمی دارد اما سرشار از ویتامین است اگر در وعده صبحانه خرمالو بخورید باعث لاغری زیادی می‌شود.

مطلب مرتبط: خواص خرمالو : ۳۰ خاصیت اثبات شده خرمالو برای سلامتی و درمان
۹. میوه به

میوه به

میوه‌ی به کالری اندک دارد ولی سرشار از فیبر غذایی است. مصرف ۱۰۰ گرم میوه‌ی خام و تازه‌ی به تنها ۵۷ کالری وارد بدن می‌کند. هم‌چنین، چربی اشباع، سدیم و کلسترول موجود در به بسیار اندک است. همه‌ی این ویژگی‌ها باعث شده‌اند این میوه به گزینه‌ای شگفت‌انگیز برای کاهش وزن و سلامتی تبدیل شود.

مطلب مرتبط: خواص به : ۲۰ خاصیت میوه به برای سلامتی، لاغری و درمان
۱۰. طالبی

خواص طالبی

طالبی سرشار از فیبر است که گوارش را تنظیم و همچنین به پایین آوردن سطح کل کلسترول بدن کمک می‌کند. گوارش بهبود یافته یعنی این که خوارک مصرفی به درستی و به سرعت هضم می‌شود که به حرکت عادی و منظم روده‌ها منجر می‌شود. این امر احتمال ابتلا به مشکلات مربوط به گوارش مانند یوبست و مانند آن را کاهش خواهد داد. سوای محتوای فیبر، طالبی کالری پایینی نیز دارند. این میوه برای کسانی که بسیار مشتاق حفظ تناسب اندام‌شان هستند گزینه مناسبی به شمار می‌رود. مصرف این میوه نتایج بسیار خوبی برای بدن‌تان به همراه خواهد داشت چون کنترل وزن از

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *