قرار دادن نان داغ در کیسه‌های پلاستیکی باعث بروز خطرات فراوانی برای مصرف‌کنندگان می‌شود، زیرا پلاستیک از مواد نفتی و پتروشیمی تولید شده است.
قرار دادن نان داغ در کیسه های پلاستیکی

حرارت در کیسه‌های پلاستیکی سبب تعرق کیسه و کپک زدن نان می‌شود. بهتر است به جای کیسه پلاستیکی از پارچه استفاده کنید. از پارچه‌های ساده استفاده کنید نه پارچه‌های رنگی، زیرا رنگ‌های بکار برده شده در آن‌ها مواد شیمیایی است. با مطلب ٰمضرات قرار دادن نان داغ در کیسه های پلاستیکی همراه مجله دلتا باشید.
نان به عنوان یکی از پرمصرف‌ترین مواد غذایی در خانواده‌های ایرانی است. نان در سلامت خانواده بسیار اهمیت دارد. اگر در نگهداری صحیح آن دقت نکنیم، سلامت تک تک اعضای خانواده را تهدید خواهد کرد. اکثریت ما وقتی برای خرید نان به نانوایی می‌رویم، آن‌ها را به صورت داغ جمع‌آوری می‌کنیم. سپس درون کیسه پلاستیکی قرار می‌دهیم که این کار اشتباه است.

نان داغ در کیسه پلاستیکی

حرارت و داغی حاصل از نان درون کیسه پلاستیکی موجب کپک زدن و به اصطلاح فاسد شدن آن می‌شود. یک قطعه پارچه سفید نخی و ساده بهترین گزینه برای جمع‎‌آوری نان داغ در نانوایی‌ها است.
پلاستیک از مواد نفتی و پتروشیمی تولید می‌شود. مواد نفتی در شرایط تماس با مواد داغ و اسیدی، ماده‌ای به نام مونومر تولید می‌کنند. مونومر مولکول‌های کوچکی است که تعدادی اتم در یک ردیف را در برمی‌گیرد. این ماده در دراز مدت ممکن است خطرناک و سرطان‌زا باشد. تولید مواد مونومر در کیسه و تماس با نان، باعث ایجاد بیماری‌های ریوی و اختلال گوارشی می‌شود. همچنین سیستم‌های عملکردی بدن افراد را مختل می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *