هرگز گول نخورید! حتی یک پارچه با برچسب ۱۰۰ درصد پنبه نیز می‌تواند کیفیت پایینی داشته باشد.

خرید لباس‌های شیک و هماهنگ با ترندهای روز با قیمتی کم، کار چندان آسانی نیست. برای شروع، باید بدانیم که در چه زمانی چه چیزی بخریم تا لباس‌‎های ما ماندگاری بیشتری داشته باشند. متاسفانه خیلی از ما این زمانبندی را بلد نیستیم. به همین دلیل، در این مطلب مجله دلتا قصد داریم تا شما را با نکاتی که هنگام خرید لباس باید بدانید آشنا کنیم. با ما همراه باشید!
نکاتی که هنگام خرید لباس باید بدانید

قبل از خرید، حتما برچسب درون لباس را بررسی کنید. جنس پارچه یک لباس اهمیت زیادی دارد.اگر شرکت سازنده از فیبرهای درجه پایین استفاده کند که خیلی محکم نیستند، یا اگر مقدار زیادی فیبر در پارچه وجود نداشته باشد، می‌توان لباس‌ را به قیمتی ارزان تولید کرد. برای کاهش هزینه‌های کسب و کار، تولید کنندگان ممکن است هزینه‌هایی را کاهش دهند و در نتیجه لباس‌های بی‌کیفیتی تولید کنند. به همین دلیل مهم است که بدانید چه لباسی از الیاف باکیفیت تهیه شده است و چه لباسی با القای حس راحتی، قصد دارد تا شما را گول بزند.

نکاتی که هنگام خرید لباس باید بدانید لمس کردن

لمس کردن

بهترین راه برای قضاوت درباره یک پارچه، لمس کردن آن است. آیا این پارچه به نظر نازک و بی‌کیفیت و خشن می‌آید؟ یا احساس آرامش، نرمی و استحکام به شما القا می‎‌کند؟ ​این ویژگی‌ها اهمیت بسیاری دارند؛ زیرا نشان می‎‌دهند که در بافت پارچه لباس مورد نظر فیبر بیشتری وجود دارد و در نتیجه، احتمال اینکه مدت زیادتری دوام بیاورد، بیشتر می‌شود. چیزی که باید به دنبال آن باشید تراکم لباس است.
لباس را در مقابل نور قرار دهید و بکشید

قبل از خرید، لباس را به سمت نور نگه دارید و به آن یک نگاه دقیق بیاندازید؛ بخصوص اگر قصد خرید لباسی مانند یک پیراهن دکمه‌دار را دارید. وقتی که به لباس در برابر نور نگاه می‌کنید، و میزان چگالی بافت آن را نیز درک می‌کنید. ​به نخ‌های لباس نیز به طور جداگانه دقت کنید. هرچه محکم‌تر به هم دوخته باشند یعنی دوام بیشتری دارند. در حالت ایده‌آل، پارچه باید در همان لحظه به شکل اصلی خود برگردد. اگر این اتفاق رخ ندهد، به این معنی است که وقتی آن را بپوشید و از تن خود دربیاورید هم دوباره به حالت قبل برنمی‌گردد و خیلی زود از شکل و قیافه میوفتد.

درزهای درون و بیرون لباس

قبل از خرید یک لباس، به درزهای درون و بیرون آن نیز خوب نگاه کنید. دوخت‌های لباس باید به هم نزدیک باشند و صاف روی پارچه قرار گیرند. اما فقط به درزهای بیرون لباس بسنده نکنید. نگاهی به درزهای داخل آن نیز بیاندازید. اگر این درزها نامرتب به نظر برسند، یا در مواردی شل و وارفته باشند و چند بار دوخته شده باشند، نباید این لباس را بخرید. ​حتی دوختی که روی سطح پارچه صاف است اما در داخل شل است، ممکن است باعث ایجاد مشکل شود.
کیفیت خوب لباس، به احتمال زیاد برای شما گران تمام خواهد شد

واقعیت این است که اگر بخواهید لباس‎هایی با کیفیت خوب داشته باشید، باید برای آن‌ها هزینه زیادی بپردازید. البته بهتر است این مساله را هم در نظر بگیرید: درست است که یک لباس بسیار ارزان قیمت معمولا کیفیت خوبی ندارد، اما لباسی با برند مشهور و قیمتی بالا، الزاما نشان‌ دهنده کیفیت خوب نیست. به همین دلیل، بسیار مهم است که بدانید باید به دنبال چه لباسی بگردید.

نکاتی که هنگام خرید لباس باید بدانید کیفیت

امیدواریم که این نکات کمک کنند تا بهتر خرید کنید، اما این نکات تنها در صورتی مفید هستند که شما لباس‌های خود را برای سال‌ها متمادی بپوشید. حتی یک لباس شدیدا بی‌کیفیت را نیز می‌‎توانید چند بار استفاده کنید، قبل از اینکه آن را به درون سطل آشغال پرتاب کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *