کاهش وزن مستلزم تغییراتی در سبک زندگی می باشد که نیاز به تلاش، سازش پذیری و صبر بالایی دارد. از طرفی نکات مهمی هم وجود دارند که در مسیر کاهش وزن باید آن ها را در نظر بگیرید که شاید خیلی از شما از این نکات خبر نداشته باشید و ما در این قسمت از نمناک این نکات مهم را توضیح خواهیم داد.

نکته:اگر سابقه اختلال در تغذیه دارید، ممکن است که برنامه کاهش وزن انتخاب سالمی برای شما نباشد؛ بنابراین قبل از ایجاد هر گونه تغییری در رژیم غذایی یا حتی رژیم ورزشی خود باید با پزشک تان مشورت کنید.
واقع بین باشید

برای این که به هدفِ کاهش وزن خود برسید، باید با خودتان صداقت داشته باشید. هر تغییری نیازمند تلاش است که قطعا نمی‌ تواند یک شبِ اتفاق بیفتد؛ حتی در مورد ترجیحات غذاییتان هم صادق باشید؛ اگر واقعاً غذایی سالم را دوست ندارید، خودتان را مجبور به خوردن آن نکنید. در عوض، یک برنامه غذایی داشته باشید که بر غذاهای سالمی که واقعاً از خوردن آن ها لذت می برید؛ تأکید کند.

رژیم لاغری
عامل انگیزه درونیِ خود را بشناسید

در مورد اینکه چرا می خواهید وزن تان را کم کنید، پاسخ دقیقی داشته باشید و بدانید که چه چیزی باعث انگیزه تان می شود تا هر جا که احساس کردید ضعیف شده اید، به آن فکر کنید و دوباره تلاش کنید و دست از رژیم نکشید.
رژیمی کارآمد را انتخاب کنید

با وجود اینکه انواع رژیم های مختلف وجود دارند، شما باید ببینید که کدام راهکار رژیمی برای تان مناسب است و به سبک زندگیتان می خورد. به طور کلی؛ توصیه بسیاری از متخصصان این است که به‌جای ارائه یک برنامه غذایی دقیق، سالم تر غذا بخورید، تمرکزتان را بر انتخاب غذاهای مغذی بگذارید و وعده‌ های غذایی متعادلی داشته باشید.
به صورت تدریجی پیش بروید

کاهش وزنِ خیلی سریع قابل دستیابی است؛ اما ماندگار نخواهد بود؛ پس سعی کنید کارتان را تدریجی انجام دهید تا هم کاهش وزن تان ثبات بیشتری داشته باشد و هم به بدن تان آسیب وارد نشود. بهترین کاری که می ‌توان انجام داد این است که به آرامی عادت ‌های خود را تغییر دهید و الگو های غذایی سالم و پایدار را در طول زمان داشته باشید.

تغییر رژیم غذایی
افرادِ هم هدف پیدا کنید

سعی کنید عده‌ای از افراد را پیدا کنید که شرایط مشابهی با شما دارند و رژیمی یکسان با شما را دنبال می کنند تا در کنار آن ها بتوانید از یکدیگر حمایت کنید و به هدف خود؛ یعنی کاهش وزن برسید.
اگر استپ وزنی داشتید، نترسید

به بدن خود سخت نگیرید. فرآیند کاهش وزن باید تدریجی اتفاق بیفتد و این کاملاً طبیعی است؛ پس به بدن تان استرس و فشار وارد نکنید.
عادات سالم خود را ادامه دهید

سعی کنید بعد از این که به وزن مورد نظرتان رسیدید، باز هم عادات سالم غذا خوردن، فعالیت ورزشی، مدیریت استرس و خواب کافی را رعایت کنید.

عادت های سالم
با خودتان مهربان باشید

خود مراقبتی را تمرین کنید. عادات سالم برای خودتان ایجاد کنید. هرگز خود را با کسی مقایسه نکنید و به روح و روان تان آسیب نزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *