تا به حال به این توجه کرده‌اید که برخی افراد با حداقل امکانات و فضا طرح جذابی در چیدمان خانه خود به کار می‌برند؟
چیدمان مناسب فضای خانه

اگر محیط زندگی خود را به شکلی درست برنامه‌ریزی و به صورتی منظم طراحی و چیدمان کنید از فضای خانه بسیار کاربردی‌تر و مفیدتر استفاده کرده و زندگی راحت‌تری را برای خود رقم خواهید زد. اما چگونه می‌توان به محیط اطراف خود نظم ببخشید؟ برای پاسخ به این پرسش ابتدا باید اشتباهات متداولی که در زمینه طراحی داخلی صورت می‌گیرند را بشناسید و سپس به برطرف کردن آن‌ها بپردازید. برای یادگیری چیدمان مناسب فضای خانه خود با مجله دلتا همراه باشید.
چیدمان مبلمان در مقابل دیوارها

قرار دادن مبلمان بزرگی مانند کاناپه‌های سه نفره، مبل‌های دو نفره یا تک نفره در مقابل دیوارها باعث می‌شود فضایی که از آن استفاده می‌کنید، شلوغ‌ و بدون نظم به نظر برسد. اما اگر فاصله مشخصی میان دیوار و مبل قرار دهید باعث می‌شود فضا دلبازتر دیده شود.

چیدمان مناسب فضای خانه
استفاده از کوسن‌های متعدد

از جمله اکسسوارهای کاربردی که معمولا کاناپه، صندلی‌ها و حتی تخت‌خواب‌ها را تزئین می‌کند کوسن‌های تزئینی هستند. اما اگر برای این منظور از کوسن‌های رنگی و طرح‌دار در کنار یکدیگر استفاده کنید، فضای بسیار شلوغ و نامنظمی ایجاد خواهد شد. این در حالیست که تنها چند کوسن محدود در اندازه و در شکل‌های مناسب می‌تواند تاثیر بسیار قابل توجه و موثری در فضا ایجاد کند.
بهم ریختگی بر روی دیوارها

استفاده از تابلوها، آیینه‌ها و عکس‌های متعدد بر روی دیوارهای مختلف و چیدن تمام لوازم دکوری بر روی شلف‌های دیواری از جمله مواردی است که باعث می‌شود یک خانه بیش از اندازه شلوغ و نامرتب به نظر برسد. برای اینکه بتوانید به اتاق نظم ببخشید، لازم است تابلوها را مانند یک گالری دسته‌‌بندی کرده و سپس بر روی دیوارها نصب کنید.

چیدمان مناسب فضای خانه
استفاده از اکسسوارهای متعدد

پر کردن سطح روی کنسول، میز جلو مبلی و یا میزهای عسلی با اکسسوارهای متعدد باعث ایجاد فضایی شلوغ و بهم ریخته خواهد شد. زمانی که می‌خواهید عناصر تزیینی خود را بچینید یک استراتژی در نظر بگیرید و آنچه را که با استراتژی شما هماهنگ نیست جدا کرده و در جای دیگری قرار دهید.
استفاده از رنگ‌‌های بیشتر یعنی شلوغی بیشتر

یکی از دلایل شلوغ دیده شدن یک مکان، رنگ‌های متعددی است که در آن به کار می‌رود. برای اینکه ظاهری هماهنگ و راحت به مکان ببخشید، رنگ‌های خنثی را در کنار یک یا حداکثر دو رنگ تاثیرگذار به کار ببرید. پرده‌ها، فرش و مبلمانی با رنگ خنثی باعث می‌شوند اتاق بزرگتر و شادتر دیده شود.

فراموش نکنید طراحی خانه براساس یک نظم و برنامه‌ریزی باعث می‌شود کیفیت زندگی شما افزایش یابد، زیرا با چیدمان مناسب در فضای خانه دسترسی به لوازم آسان‌تر شده و همچنین از نظر بصری فضای قابل سکونت‌تری برای شما به ارمغان آورد. با این روش، آرامش بیشتری را در محیط زندگی خود تجربه خواهید کرد. پس لازم است نظم را از اولویت‌های اول طراحی داخلی قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *