یک افسانه رایج در مورد واکسن‌هایی که در ماه‌های اخیر ظاهر شده است، این اتهام است که آن‌ها برای مدت طولانی در بدن فعال می‌مانند، ادعایی که در برخی افراد تردید واکسن را افزایش داده است.
واکسن های کووید

واکسن های کووید دفاع طبیعی بدن شما را در مورد نحوه تشخیص و کشتن ویروس نشان می‌دهد، سپس ناپدید می‌شوند. آن‌ها با شما نمی‌مانند، DNA شما را تغییر نمی‌دهند و عوارض جانبی جدی ناشی از واکسیناسیون فوق‌العاده نادر است. با مجله دلتا همراه باشید.
واکسن‌ها چگونه کار می‌کنند؟

واکسن باید مسیری مشابه را که ویروس برای ایجاد پاسخ ایمنی کافی طی کرده است، دنبال کند. ویروس‌ها وارد سلول‌های ما می‌شوند و از آن‌ها برای تکثیر خود استفاده می‌کنند؛ بنابراین واکسن‌ها نیز باید در سلول‌هایی که پروتئین تولید می‌شود که از اجزای خود ویروس تقلید می‌کند، تحویل داده شوند.

همه واکسن های کووید این کار را با انتقال اطلاعات به سلول‌های ماهیچه‌ای ما، معمولا در قسمت بالای بازو انجام می‌دهند. آن‌ها این کار را به روش‌های مختلف انجام می‌دهند.

سلول‌های ما از الگوی ژنتیکی موجود در واکسن برای تولید پروتئین سنبله ویروس کرونا استفاده می‌کنند که بخشی از ویروس است که به سلول‌های ما کمک می‌کند. پروتئین سنبله به سطح سلول منتقل و در آنجا توسط سلول‌های ایمنی مجاور تشخیص داده می‌شود.

همچنین سلول‌های ایمنی تخصصی دیگری در این نزدیکی وجود دارد که پروتئین‌های سنبله را می‌گیرند و از آن‌ها برای اطلاع بیشتر سلول‌های ایمنی استفاده کرده و آن‌ها را به طور خاص در برابر کووید هدف قرار می‌دهند.

این سلول‌های ایمنی شامل سلول‌هایی هستند که آنتی بادی تولید می‌کنند و سلول‌هایی که سلول‌های آلوده به ویروس را از بین می‌برند.

واکسن های کووید
در مورد پروتئین سنبله چطور؟

اگر خود واکسن‌ها به سرعت حذف می‌شوند، پس چگونه همه پروتئین‌های سنبله نتیجه تولید می‌شوند؟

آن‌ها توسط سیستم ایمنی خارجی شناخته می‌شوند و از بین می‌روند به سلول‌ها آموزش می‌دهند تا ویروس کرونا را تشخیص دهند. پروتئین‌های سنبله پس از چند هفته به طور کامل از بدن پاک می‌شوند. در این زمان، به نظر نمی‌رسد که آن‌ها محل واکسیناسیون را ترک کنند. (اغلب قسمت بالای بازو)
آنتی بادی‌هایی که به طور خاص پروتئین سنبله تولید شده توسط سیستم ایمنی بدن را هدف قرار می‌دهند، ماه‌ها پس از واکسیناسیون در بدن باقی می‌مانند.
واکسن‌ها همچنین سیستم ایمنی بدن شما را تحریک می‌کنند تا سلول‌های ایمنی حافظه را تولید کند. این بدان معناست که حتی هنگامی که سطح آنتی بادی کاهش می‌یابد، سیستم ایمنی شما آماده است تا در صورت مواجهه با ویروس، آنتی بادی‌ها و سایر سلول‌های ایمنی بیشتری را برای مقابله با ویروس تولید کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *