اگر طرفدار غذاهای فست فودی هستید یک پیتزا املت خوشمزه برای صبحانه تهیه کنید زیرا هم به شما انرژی می‌دهد و هم بسیار سیر کننده است.
پیتزا املت

پیتزا املت یکی از خوشمزه‌ترین پیتزاها است که برای عصرانه، صبحانه و شام کاربرد دارد و یک پیتزای درجه یک است و مطمئن باشید از طعم و مزه آن خوشتان خواهد آمد. اگر زمان کافی ندارید خمیر را از شب قبل تهیه کنید و داخل یخچال قرار دهید سپس برای صبحانه آن را آماده کنید و بگذارید تا پخته شود. امروز در مجله دلتا پیتزا املت را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.
مواد لازم برای تهیه خمیر پیتزا املت

شیر یک پیمانه
آب یک پیمانه
روغن مایع ۱/۳ پیمانه
آرد به اندازه لازم
بکینگ پودر یک قاشق مربا‌خوری
خمیر مایه فوری یک قاشق مربا‌خوری
نمک یک قاشق مربا‌خوری
شکر یک قاشق مربا‌خوری

مواد لازم برای مواد پیتزا املت

گوجه گیلاسی ۱۰ عدد
تخم مرغ ۴ عدد
پنیر چدار یا رنده شده به مقدار لازم
کره یک قاشق غذا‌خوری
نمک به مقدار لازم

طرز تهیه پیتزا املت
مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا داخل یک کاسه بزرگ شیر و آب ولرم را ریخته و بعد روغن مایه و خمیرمایه و شکر و نمک و بکینگ پودر را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد مخلوط شوند سپس پیمانه پیمانه آرد اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر کم کم جمع شود.
مرحله دوم: استراحت خمیر

وقتی خمیر جمع شد شروع به ورز دادن کنید. حداقل باید ۱۰ دقیقه با دست خمیر را ورز دهید تا نرم و لطیف شود، خمیر را به شکل توپ در بیاورید و برای یک ساعت در محیط گرم بگذارید تا حجیم و پف کند.
مرحله سوم: باز کردن خمیر

بعد از گذشت یک ساعت پف خمیر را با دست گرفته و مجدد کمی خمیر را ورز دهید سپس آن را به ۵ قسمت تقسیم کنید و هر قسمت را بیضی یا گرد باز کنید و داخل سینی فر که از قبل چرب کردید قرار دهید.
مرحله چهارم: افزودن مواد املت پیتزا

در ادامه کره را داخل تابه ریخته و تخم مرغ‌ها را داخل تابه بشکنید، کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کنید در واقع یک نیمرو تهیه کنید و حالا نیمرو را به طور مساوی روی خمیرها بریزید و روی هر خمیر گوجه گیلاسی برش بزنید و کمی پنیر رنده شده بریزید.
مرحله پنجم: پخت پیتزا املت

حالا سینی فر را در فر از قبل گرم شده به مدت ۲۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا پنیر ذوب و نان پخته شود اگر فر شما کانوکشن ندارد در انتها چند دقیقه گریل را روشن کنید تا سطح پنیر طلایی شود. نوش‌جان!
نکات کلیدی در تهیه پیتزا املت

به اندازه آرد اضافه کنید وگرنه نان پیتزا خشک می شود.
می‌توانید از مخلوط گوجه و پنیر فقط استفاده کنید.
به دلخواه می‌توانید از سبزیحات دیگر در تهیه این پیتزا املت استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *