با افزایش جمعیت جهان، روش‌های کشاورزی صنعتی و تولید مصنوعی برای افزایش تولید بکار گرفته شد. این روش‌ها هزینه‌ تولید غذا را در مقیاس انبوه کاهش داده‌اند. اما این کاهش هزینه، به‌ قیمت تهدید سلامتی انسان در درازمدت تمام می‌شود.
مواد غذایی ارگانیک

مواد غذایی ارگانیک موادی هستند که روند کشاورزی آنها کاملا طبیعی انجام می‌شود. در این روش از هیچ‌گونه مواد سمی، شیمیایی، آفت‌کش‌ها و هورمون‌ها استفاده نمی‌شود. بنابراین مواد غذایی ارگانیک ارزش غذایی بسیار بالایی دارند و برای سلامتی بدن بسیار مفید هستند. در این مطب از مجله دلتا به بررسی ویژگی‌های مواد غذایی ارگانیک و تاثیر آن‌ها در سلامتی بدن خواهیم پرداخت.
فواید مواد غذایی ارگانیک

غذاهای ارگانیک تاثیر بسیاری در سلامتی انسان‌ها و همین‌طور حیوانات و محیط زیست دارند. تاثیرات مثبت مواد ارگانیک به شرح زیر هستند:
حفظ ارزش مواد غذایی

حتما پیش آمده که میوه‌ای خوش‌رنگ‌ولعاب را گاز زده‌اید و بی‌درنگ پشیمان‌ شده‌اید! این میوه‌‌های خوش‌بروروی بی‌مزه، نتیجه‌ تولید صنعتی هستند و معمولا حجم زیادی از ارزش غذایی‌شان را طی تولید از دست می‌دهند.

محصولات ارگانیک طعم طبیعی و ارزش غذایی کافی دارند.
سلامت قلب

انرژی خورشید توسط چمن طبیعی از طریق فتوسنتز به خوبی جذب می‌شود و در بدن حیوانات به یک اسید چرب مفید برای قلب و عروق (CLA) تبدیل می‌شود. این اسید چرب با مصرف محصولات ارگانیک وارد بدن می‌شود.

طبیعتا از دام‌هایی که خوراک‌های مصنوعی دام نمی‌خورند و از چمن طبیعی تغذیه می‌کنند، فرآورده‌های دامی سالم‌تری بدست می‌آید.

فواید غذاهای ارگانیک
تقویت ایمنی بدن

یکی دیگر از مزایای اصلی استفاده از محصولات ارگانیک و تاثیر آن در سلامت بدن، کاهش درد و بهبود برخی از بیماری‌های بدن است. موادی مانند عسل ارگانیک، گوجه خشک ارگانیک و انواع عرقیات گیاهی با افزایش غدد بزاق تاثیر بسیار زیادی در روند بهبودی سرماخوردگی، گلودرد و آنفولانزا و افزایش ایمنی بدن دارند.
کاهش اشتها و حفظ تناسب اندام

مواد غذایی ارگانیک شامل انواع میان وعده‌های سالم هستند که مصرف آن‌ها نقش به سزایی در حفظ تناسب اندام دارند. میوه‌های خشک و چیپس میوه طبیعی‌ یک میان وعده بی‌نظیر برای رفع گرسنگی و کاهش اشتها هستند.
حفاظت از محیط زیست

بسیاری از تولیدکنندگان کشاورزی برای دستیابی به حاصل‌خیزی مداوم و پربار نگه‌داشتن خاک، از عناصر شیمیایی و هورمون‌ها استفاده می‌کنند. این مواد شیمیایی تاثیرات مخرب و منفی بر خاک و زمین کشاورزی دارند و باعث آلودگی خاک و مسمومیت آب می‌شوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *