موهای زیرپوستی معمولا بعد از زدن موها با تیغ، وکس کردن آن ها یا استفاده از موچین برای خارج کردن مویی که داخل پوست رشد کرده به وجود می‌آیند.

موهای زیرپوستی بدن یک دردسر تمام عیار هستند. چیزی که اغلب با یک مزاحمت مختصر شروع می‌شود می تواند خیلی زود تبدیل به یک برآمدگی حساس شود که رفع آن روزها به طول انجامد. در این مطلب از مجله دلتا می‌خواهیم راه‌های از بین بردن این موها را بیان کنیم.
موهای زیرپوستی را چگونه از بین ببریم؟
کرم رفع جوش موضعی

یک روش سریع و بدون درد برای رفع موهای زیرپوستی این است که یک کرم رفع جوش موضعی مثل کرم‌های بدون نسخه‌ای که برای درمان جوش صورت استفاده می‌شوند را روی محل منفذ و فولیکول تحریک شده بزنید.

موی زیرپوستی جوش نیست، اما ترکیبات شیمیایی درون بسیاری از کرم‌های رفع جوش بدون نسخه، طبیعتی خشک کننده دارند. برای این منظور، باید به دنبال کرم‌هایی باشید که در آن‌ها عناصری همچون بنزوئیل پراکساید و سالیسیک اسید وجود دارد. محلول‌هایی که لایه بالایی پوست را خشک می کنند و این امکان را به وجود می‌آورند که فولیکول مو به سطح پوست نفوذ و مسیر خود را اصلاح کند.

موهای زیرپوستی
روغن درخت چای برای موهای زیرپوستی

روغن درخت چای، نوعی روغن طبیعی است که خواص ضد باکتریایی، ضد عفونی کننده و ضد التهابی دارد. برای رفع موهای زیرپوستی، یک حوله کوچک را با روغن درخت چای که با آب گرم رقیق شده بخیسانید و آن را مثل یک کمپرس روی ناحیه موردنظر قرار دهید. برای درست کردن ترکیب روغن درخت چای و آب هم باید ۱۰ قطره روغن را با ۱۰۰ تا ۱۷۰ گرم آب مخلوط کنید.

موهای زیرپوستی
سوزن و موچین

شما می‌توانید با استفاده از یک سوزن کوچک و موچین، موهای زیرپوستی بدن را بیرون بکشید. با این کار سطح منفذی که آن فولیکول موی دردسرساز شده را درون خود جای داده را از هم باز می‌کنید.

سوزن و موچین را با یک ماده ضدعفونی کننده مثل یک صابون ضد میکروب استرلیزه کنید. با استفاده از سوزن، به درون لایه رویی پوست نفوذ کنید. با استفاده از یک موچین که سر نازکی دارد موی زیرپوستی را بیرون بکشید. وقتی موفق به بیرون کشیدن فولیکول مو شدید، باید با آن مثل هر مشکل پوستی دیگری رفتار کنید یعنی مراقب باشید که ملتهب یا عفونی نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *