چلو دیزی کاشانی، برخلاف اسمش اصلا به آبگوشت و یا دیزی ربطی ندارد و فقط به خاطر استفاده از گوشت به این اسم مشهور شده است.
چلو دیزی

چلو دیزی یکی از چلوهای سنتی کاشان است. این غذا در کاشان بسیار محبوب است و بیشتر از ران و سر دست در تهیه آن استفاده می‌شود. این چلو در کنار ماست، دوغ و سالاد بسیار خوشمزه و دلچسب است. امروز در مجله دلتا طرز تهیه چلو دیزی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.
مواد لازم برای تهیه چلو دیزی کاشانی

گوشت سر دست و ران ۵۰۰ گرم
برنج ۴ پیمانه
لوبیا چشم بلبلی ۲ پیمانه
پیاز ۲ عدد
زردچوبه ۳ قاشق چای‌خوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه چلو دیزی با گوشت و لوبیا چشم بلبلی
مرحله اول: آماده سازی

ابتدا گوشت را به اندازه دلخواه برش بزنید و خوب بشویید و بگذارید تا آب اضافی آن گرفته شود. لوبیا چشم بلبلی را از چند ساعت قبل خیس کنید تا نفخ آن گرفته شود، می‌توانید یک عدد خچلو دیزی ، غذای خوشمزه کاشانییار را از وسط نصف کنید و روی لوبیا قرار دهید.
مرحله دوم: تفت دادن گوشت و پیاز

پیاز‌ها را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و به همراه کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا بوی خامی زردچوبه گرفته و پیاز نرم و شیشه‌ای شود، گوشتی را که از قبل خرد کردید به پیاز اضافه کنید.
مرحله سوم: پخت گوشت و لوبیا

در ادامه گوشت را خوب سرخ کنید، سپس لوبیا چشم بلبلی را اضافه کنید و کمی تفت دهید. آب جوشیده را اضافه کنید و بگذارید با حرارت ملایم گوشت و لوبیا چشم بلبلی پخته شود بعد از گذشت یک ساعت کمی نمک به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید تا مواد خوب پخته شود.
مرحله چهارم: تهیه چلو دیزی

برنج را از قبل با کمی نمک و آب خیس کنید سپس روی حرارت قرار دهید تا به‌جوش بیاید. مخلوط پخته شده گوشت و لوبیا را به برنج اضافه کنید، حرارت را زیاد کنید و بگذارید آب برنج کشیده شود و بعد برنج را کته دم بگذارید. در انتها کمی روغن یا کره روی برنج قرار دهید. چلو دیزی لذیذ شما آماده است به همراه دوغ و ماست سرو کنید. نوش‌جان!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *