ورزش کردن یک توصیه‌ همیشگی برای داشتن بدنی سالم است. اما همه افراد همیشه قادر به انجام حرکات ورزشی نیستند. در عین حال لازم است این افراد هم مانند سایرین به سلامت بدن خود اهمیت بدهند.
ورزش کردن

برای افرادی که نسبت به تناسب اندام خود نگرانی دارند و به دنبال حفظ سلامت خود نیز هستند اما به دلایلی مثل برخی عارضه‌های جسمی قادر به ورزش کردن نیستند، اعمال چند تغییر در سبک زندگی و رژیم غذایی می تواند در حفظ سلامت بدن موثر باشد. در واقع این افراد می‌توانند راه‌هایی برای لاغری بدون ورزش داشته باشند. در ادامه این مبحث
نمی‌توانم ورزش کنم

برخی از افراد به دلیل محدودیت‌های حرکتی یا بیماری‌ها و آسیب مفاصل، قادر به انجام ورزش روزانه و روتین نیستند. اما همه‌ ما باید برای حفظ سلامت بدنمان تلاش کنیم حتی اگر نتوانیم ورزش کنیم. در ادامه به شما خواهیم گفت که اگر نمی‌توانید ورزش کنید چه کارهایی لازم است انجام دهید.

لاغری بدون ورزش
بیشتر امگا ۳ بخورید

اسیدهای چرب امگا ۳ از چربی‌های سالم برای قلب به حساب می‌آیند که سلامت قلب را حفظ می کنند.

مصرف چنین مواد غذایی سطح تری گلیسرید را در بدن کاهش می‌دهد. ماهی سالمون، دانه های کتان، گردو و دانه‌های آفتابگردان از بهترین خوراکی‌های حاوی امگا ۳ به حساب می‌آیند.
غذاهای چرب را کم کنید

همان‌طور که می‌دانید ورزش کردن یکی از راه‌های از بین بردن چربی‌های اضافی بدن است. اگر نمی‌توانیم ورزش کنیم بهتر است میزان چربی‌های ورودی به بدن را محدود کنیم.

مصرف مواد غذایی چرب، سطح کلسترول در بدن را افزایش داده و موجب بروز بیماری‌های قلبی و بیماری‌هایی چون سکته مغزی می‌شود.
بیشتر میوه و سبزی بخورید

وقتی امکان دفع سموم بدن با ورزش کردن را نداریم، گنجاندن انواع میوه و سبزیجات تازه و سالم به رژیم غذایی توصیه می‌شود. زیرا میوه‌ و سیزیجات حاوی انواع آنتی اکسیدان‌ها هستند و مصرف آنها به حفظ بدن در برابر انواع بیماری‌ها کمک می‌کند.
سیگار و الکل ممنوع

مصرف این دو ماده با افزایش خطر حمله قلبی و دیگر بیماری‌های قلبی عروقی همراه است. ترکیب چنین وضعیتی با بی تحرکی، صدمات فراوان به دنبال خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *