قسمت مهمی از روند ایجاد استایل شخصی در لباس پوشیدن، دانستن رنگ‌هایی است که نباید با هم پوشید.
رنگ های متضاد در لباس

قسمت بسیار مهم استایل شخصی این است که بدانید رنگ های متضاد در لباس کدام است؟ طراحان مد، هر فصل رنگ‌های جدیدی را معرفی می‌کنند. گاهی این ترکیب‌ رنگ‌ها با یکدیگر همخوانی ندارد. برای مثال، سبز زمردی با آبی تیره همخوانی ندارد. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید.
رنگ هایی که نباید با هم پوشید

ناهمخوانی‌های کلاسیک

ترکیب نارنجی روشن و بنفش، یک نمونه از ناهمخوانی‌ کلاسیک است که در آن ترکیب دو رنگ زیبا، فاجعه به بار آورد. یک طراح مد در استایلی خیره‌کننده، کت قرمز را روی یک پیراهن بنفش به تن مگان مارکل پوشاند. با آنکه هر دو رنگ انتخاب شده زیبا بود، اما ترکیب آن‌ها در کنار هم چشم را می‌زد.

تنالیته‌ها و رنگ‌ها

یک بلوز صورتی را روی یک دامن نارنجی نپوشید. یکی از رنگ‌های محبوب این روزهای دنیای مد، رنگ صورتی سالمونی و رنگ دیگر کورال است. هر دو رنگ‌ از ترکیب رنگ‌های صورتی و نارنجی با مقادیر متفاوت ایجاد می‌شوند و تعادل بسیار خوبی بین سردی و گرمی دارند.

«ته‌رنگ‌ها» را با هم هماهنگ کنید

قوانین پایه‌ای‌ برای هماهنگی رنگ‌ها وجود دارد. ترکیب رنگ‌های متضاد و مکملی که «ته‌رنگ» و شدت رنگ یکسانی دارند، به عنوان قوانین پایه به کار می‌روند.

رنگ هایی که نباید با هم پوشید ته رنگ

شدت رنگ را در نظر بگیرید

یک بلوز زرد روشن را در کنار یک بلوز آبی تیره تصور کنید. از نظر تکنیکی این دو رنگ باید با یکدیگر هماهنگ باشند، اما اختلاف شدت رنگ‌ها باعث می‌شود، زرد روشن چشم شما را بزند! کلید کنار هم قرار دادن دو رنگ که در حالت عادی نباید با هم پوشیده شود، استفاده از یک روشن دیگر است.
بررسی در برابر آینه و در نور زیاد

کلید تصمیم‌گیری برای رنگ‌هایی که در کنار هم قرار می‌دهید یا رنگ های متضاد در لباس آن است که از یک آینه قدی استفاده کنید و لباس‌ها را تا حد امکان در نور کامل روز امتحان کنید. ترکیب رنگ‌هایی که انتخاب می‌کنید، تصویر کلی شما را اساسا تغییر می‌دهد. بنابراین، وقتی یک ترکیب رنگی را برای اولین بار امتحان می‌کنید به اولین حسی که با دیدن تصویر خود در برابر آینه به شما القا می‌شود، اعتماد کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *