مانیکور شامل پر کردن، شکل دادن به لبه ناخن، کشیدن و قطع کردن پوست مرده ناخن، درمان، ماساژ دست و استفاده از لاک ناخن است.که در خانه یا سالن زیبایی انجام می‌شود.
مانیکور ناخن در خانه

این روزها به دلیل شیوع بیماری کرونا، برای حفظ سلامتی خود در خانه هستید. از این رو بیشتر آرایشگاه‌ها تعطیل است. به منظور رعایت بهداشت و زیبایی ناخن‌هایتان، می‌توانید در خانه ناخن‌هایتان را مانیکور کنید. در این بخش نحوه مانیکور ناخن در خانه را به شما آموزش می‌دهیم تا ناخن‌های مرتب و زیبایی داشته باشید. با مجله دلتا همراه باشید.
وسایل مورد نیاز مانیکور

برای مانیکور ناخن در خانه به یک ظرف آب ولرم، روغن طبیعی، ناخن‌گیر، سوهان ناخن، پولیشر ناخن، نیپر کوتیکول و یک بافر نیاز دارید.

آموزش مانیکور ناخن در خانه
۱. ناخن‌هایتان را داخل ظرف آب ولرم قرار دهید

پیش از شروع مانیکور ناخن‌ها، ابتدا در یک ظرف گود، مقداری آب ولرم بریزید. سپس چند قطره روغن طبیعی همچون روغن نارگیل یا روغن بادام به ظرف آب ولرم اضافه کنید.

ناخن هر دو دست‌تان را به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه داخل ظرف آب ولرم قرار دهید. پس از آن که ناخن‌هایتان نرم و مرطوب شد، با یک دستمال تمیز، آن‌ها را کاملا خشک و تمیز کنید.
۲. ناخن‌هایتان را کوتاه کنید

به کمک یک ناخن‌گیر یا قیچی ناخن، ناخن‌هایتان را تا قسمتی که می‌خواهید کوتاه کنید. کوتاه کردن ناخن‌ها باعث محکم شدنشان نیز می‌شود.
۳. ناخن‌هایتان را سوهان بکشید

با کمک یک سوهان ناخن، سر و گوشه‌های ناخن‌تان را صاف کنید. شما می‌توانید سر ناخن را به صورت گرد یا صاف سوهان بکشید. اگر ناخن‌های نازکی دارید، آن‌ها را با سوهان کوتاه نکنید، ممکن است ناخن‌هایتان بشکند یا به صورت برعکس زیر ناخن‌تان جمع شود.

مانیکور چیست
۴. پوست دور ناخن‌تان را کوتاه کنید

پولیشر ناخن را بردارید و به آرامی به پوست پایین ناخن‌تان ضربه بزنید تا جمع شود. این کار را با ملایمت انجام دهید تا پوست دستتان زخم نشود و ناخن‌تان نیز آسیب نبیند. سپس با کمک نیپر کوتیکول، پوست اطراف ناخن‌تان را کوتاه کنید تا ناخن‌تان تمیز و مرتب شود.
۵. ناخن‌تان را براق کنید

بافر یک وسیله‌ای برای مانیکور ناخن است که به سوهان شباهت دارد. با این تفاوت که بافر سطح نازک و صافی دارد و ناخن‌تان را خراش نمی‌دهد. بافر کمک می‌کند تا سطح روی ناخن براق و درخشان شود. از این رو بافر را به آرامی روی ناخن‌تان بکشید تا ناخن‌هایتان یک‌دست، زیبا و درخشان شوند.

ابتدا ناخن‌تان را از هر گونه مواد یا چربی پاک کنید. سپس لاک مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید و با دقت روی ناخن‌هایتان بزنید. پس از آنکه ناخن‌هایتان کاملا خشک شد، یک لایه تاپ کت روی لاک‌تان بزنید تا لاک کاملا محکم شود و لب پر یا پوسته نشود.

در صورتی که روی پوست کنار دست‌تان لاک زدید، با یک گوش پاک‌کن را آغشته به استون کنید و انگشتان‌تان را پاک کنید.

آیا شما هم در دوران قرنطینه ناخن‌هایتان بلند و نامرتب شده؟ شما چگونه مشکل خود را حل کرده‌اید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *