متخصصان بیماری‌های فراگیر نظریه‌های مختلفی درمورد زمان پایان همه‌گیری ویروس کرونا دارند. منتها همگی توافق دارند که این ویروس هرروزه تغییر می‌کند و ممکن است پاسخ آ‌ن‌ها نیز ثابت نباشد.
پایان همه گیری ویروس کرونا

ویروس کرونا واگیردارترین ویروس جهان به شمار می‌رود و پایان‌دادن به آن قطعا کار دشواری خواهد بود. در ادامه این مطلب، پیش‌بینی‌های متخصصان درباره زمان پایان همه گیری ویروس کرونا را با شما در میان می‌گذاریم. با ما د

این‌طور که پیداست، به پایان همه‌گیری کرونا نزدیک نیستیم. فقط ۴۰ درصد از جمعیت جهان واکسینه شده‌اند و آمار و ارقام مبتلایان هر روز رو به افزایش است. دکتر بریلینت، متخصص بیماری‌های واگیری که برای سازمان بهداشت جهانی کار می‌کند و در نابودی آبله نیز نقش مهمی داشت، می‌گوید که کرونا دلتا، خطرناک‌ترین ویروس تاریخ است.

در ماه‌های گذشته، آمریکا، هند، چین به‌همراه کشورهای زیادی در اروپا، آفریقا و آسیا درگیر سویه بسیار شایع دلتا بوده‌اند. خبر خوب این است که واکسن‌هایی که با فناوری جدید استفاده از ناقل‌های RNA ساخته می‌شوند، در برابر کرونا دلتا مقاوم‌ بوده‌اند. البته باید در نظر داشت که بیش از ۱۰۰ کشور هستند که جمعیتی زیر ۵ درصد را واکسینه کرده‌اند.

دکتر بریلینت باور دارد: «ما به شروع همه‌گیری کرونا نزدیک‌تر از پایان آن هستیم. البته این به‌دلیل عمر طولانی سویه است که داریم تجربه می‌کنیم نخواهد بود. تا هنگامی که همه‌ مردم را در بیش از ۲۰۰ کشور جهان واکسینه نکنیم، جهش‌های جدیدی از این ویروس پیدا خواهد شد.» بنا بر پیش‌بینی‌های این محقق سرشناس، ویروس کرونا ممکن است مانند آنفولانزا تا ابد وجود داشته باشد.
چه مشکلاتی بر سر راه تمام‌شدن کرونا وجود دارد؟

در حالی که تمام جهان به‌دنبال پایان‌دادن به مشکل کرونا هستند، راه‌حل این مشکل ساده و روان نیست. هیچ درمانی برای پایان ناگهانی آن وجود ندارد. به همین دلیل، هر شخص یک تعریف برای پایان ویروس کرونا دارد.
موارد زیر باعث پیچیدگی ریشه‌کن‌کردن کرونا شده‌اند
۱. زمان‌بندی
۲. جهش‌ها
۳. انتقال به حیوانات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *