از جمله خواص برنج برای سلامتی می‌توان به تامین فوری انرژی، تنظیم و بهبود حرکات روده، تثبیت سطح قند خون و کاهش روند پیری اشاره کرد.
کوکو برنج

با مقدار موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است می‌توانید برای ۴ نفر کوکو برنج تهیه کنید. در صورتی‌که می‌خواهید مقدار کمتر یا بیشتری کوکو برنج تهیه کنید کافی است مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش آشپزی کوکو برنج با مجله دلتا همراه باشید.
مواد لازم برای تهیه کوکو برنج

پیازچه ۶ عدد
تخم مرغ ۴ عدد
برنج پخته شده ۲ لیوان
سیب زمینی یک عدد
زعفران یک قاشق غذاخوری
پودر سوخاری یک قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
زردچوبه و پودر سیر به مقدار لازم

طرز تهیه کوکوی برنج
مرحله اول

ابتدا سیب زمینی را در قابلمه‌ای کوچک قرار دهید و روی آن آب بریزید و روی حرارت متوسط بگذارید تا نیم‌پز شود. برنج پخته شده را با چرخ گوشت یا غذاساز یا با گوشت‌کوب له کنید و در کاسه‌ای بزرگ بریزید.

پیازچه‌ها را پاک کنید و بشویید و در آبکش قرار دهید تا آب آن خارج شود. سپس روی تخته آشپزخانه ریز خرد کنید و به برنج بیفزایید. تخم مرغ‌ها را جداگانه در کاسه‌ای بشکنید و اگر سالم بودند در کاسه برنج بریزید.
مرحله دوم

زعفران، فلفل، نمک، زردچوبه، پودر سیر و پودر سوخاری را نیز روی مواد بریزید و تمام مواد را با هم زیر و رو کنید. با چاقو به سیب زمینی یک برش بزنید و اگر نیم‌پز شده بود شعله را خاموش کنید و اجازه دهید تا سیب زمینی خنک شود.

پوست سیب زمینی را بگیرید و رنده ریز بزنید و به مواد اضافه کنید. اگر تمایل داشته باشید می‌توانید زرشک، جعفری و گشنیز خرد شده نیز در این مرحله به مایه کوکو بیفزایید. مواد را با هم مخلوط کنید تا مایه کوکویی یکدست و کمی سفت داشته باشید.
مرحله سوم

در تابه‌ای روغن بریزید و شعله را کم کنید تا روغن کم کم داغ شود. سپس به اندازه یک فلافل از مایه کوکو بردارید و با دو کف دست دایره‌ای درست کنید. می‌توانید هر مدلی که تمایل دارید به کوکوها فرم دهید و در روغن بیندازید.
مرحله چهارم

اگر مشاهده کردید که کوکو در حال باز شدن است یک عدد تخم مرغ را بشکنید و سفیده آن را در کاسه‌ای بریزید و کنار دستتان قرار دهید و قبل از برداشتن مایه ابتدا دست خود را در آن بزنید و سپس از مایه بردارید و فرم دهید. این کار باعث می‌شود کوکوهای شما یکدست و سالم سرخ شوند. در ادامه هر دو سمت کوکوها را سرخ کرده و روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافه آن گرفته شود. کوکوهای برنج را در ظرف مناسب قرار داده و با نان سرو کنید. نوش جان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *