زندگی با شکلات همیشه شیرین‌تر است و با نارگیل حتی از آن هم بهتر می‌شود. اگر دوست دارید برای عید نوروز یک شیرینی خانگی متفاوت داشته باشید این دستور پخت را از دست ندهید.
طرز تهیه کوکی نارگیلی

کوکی نارگیلی یکی از انواع کوکی‌های فوق‌العاده خوشمزه و راحت است و می‌توانید در کنار شیرینی‌های نوروزی خود آن را تهیه کنید. شما می‌توانید این کوکی را با فر و بدون فر درست نمایید. اگر دوست دارید طعم و مزه کوکی بیشتر شود می‌توانید کمی اسانس نارگیل به کوکی اضافه کنید. کوکی نارگیلی را در ظرف دربسته در یخچال نگهداری کنید و قبل از سرو نیم ساعت در دمای محیط قرار دهید تا هم‌دمای محیط شود. با مجله دلتا همراه باشید تا طرز تهیه کوکی نارگیلی را یاد بگیرید.
مواد لازم برای طرز تهیه کوکی نارگیلی

آرد ۲۰۰ تا ۲۵۰ گرم معادل ۱.۵ الی ۲ پیمانه
پودر قند ۱۰۰ گرم معادل ۲/۳ پیمانه
نشاسته ذرت ۳۰ قاشق گرم معادل ۳ قاشق غذاخوری
کره نرم‌شده ۱۲۰ گرم
روغن مایع ۳۰ گرم معادل ۱/۸ پیمانه
تخم‌مرغ ۱ عدد
وانیل ۱/۴ قاشق چای‌خوری
پودر نارگیل به مقدار لازم

کوکی نارگیلی
طرز تهیه کوکی نارگیلی
مرحله اول

ابتدا تمام مواد را اندازه کنید و در دمای محیط قرار دهید تا هم‌دمای محیط شود. کره باید کاملا نرم شود. آرد را سه بار الک کنید. اگر می‌خواهید این کوکی را بدون فر تهیه کنید باید یک تابه را روی شعله پخش کن قرار دهید تا گرم شود.
مرحله دوم

کره را با پودر قند به مدت ۲ دقیقه با دور تند همزن برقی بزنید تا سبک و حجیم و روشن شود. حتما در بین کار چند بار با لیسک دور کاسه را تمیز کنید تا همه کره هم بخورد و مزه خامی ندهد. در ادامه روغن مایع را اضافه کنید و با دور تند همزن برقی بزنید و در ادامه تخم‌مرغ و وانیل و به دلخواه اسانس را اضافه کنید و ۳ دقیقه دیگر با همزن برقی مواد را بزنید تا یک‌دست شود.
مرحله سوم

در ادامه نشاسته ذرت را اضافه کنید و در حد مخلوط شدن مواد را هم بزنید. حالا باید به تدریج آرد را اضافه کنید. آرد را باید در حدی بریزید که خمیر نرم و لطیفی به دست بیاید. به‌طوری‌که وقتی مقداری از خمیر برمی‌دارید و گلوله می‌کنید کاملا بدون ترک باشد. حالا کوکی را به صورت گلوله‌های یک اندازه در بیاورید و در داخل پودر نارگیل بغلتانید.
مرحله چهارم

کوکی‌ها را با فاصله از هم داخل سینی بچینید و با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۲۰ الی ۲۵ دقیقه بگذارید تا بپزد. برای پخت بدون فر نیز داخل تابه دو طرفه قرار دهید و تابه را روی شعله پخش کن بگذارید تا شیرینی‌ها بپزند. سپس صبر کنید تا کاملا خنک شود و از روی سینی جدا کنید.

اگر به کوکی‌ها علاقه دارید، کوکی رژیمی را هم در مجله بخوانید.
نکات طرز تهیه کوکی نارگیلی

آرد را باید کم‌کم بریزید زیرا میزان آب‌خور آرد‌ها با هم متفاوت است.
دما برای فر برقی و توستر ۲۰ درجه باید کمتر باشد.
زمانی کوکی پخته است که زیر آن کمی طلایی شود و راحت داخل سینی تکان بخورد.
کوکی‌ها در ظرف دربسته به مدت ۱ ماه قابل استفاده هستند.

کوکی نارگیلی بدون فر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *