گلیسیرین را برای کاهش وزن، بهبود عملکرد ورزشکاران، کمک به بدن برای درمان آب از دست رفته در هنگام اسهال و استفراغ استفاده می‌کنند.
خواص گلیسیرین

گلیسیرین یک ماده شیمیایی طبیعی است که بیشتر مردم از آن برای زیبایی، سلامت مو و پوست خود استفاده می‌کند. این ماده خشکی مو و پوست سر را درمان می‌کند. همچنین موجب بازگشت سلامت پوست نیز می‌شود. همراه مجله دلتا باشید تا با خواص گلیسیرین برای سلامتی و زیبایی بیشتر آشنا شوید.
خواص گلیسیرین در سلامتی و زیبایی
نرم کننده طبیعی مو

گلیسیرین یک مرطوب کننده طبیعی است که رطوبت هوا را به دام می‌اندازد و آن را در ساقه موهای شما قفل می‌کند. این عملکرد باعث می‌شود تا روغن تراپی روی موهای شما انجام شود.

زمانی که موهای شما بی‌آب شود بسیار شکننده و آسیب پذیر‌تر شده و انتهای آن‌ها را موخوره می‌گیرد. شما می‌توانید برای نرم کردن موهای خود از این روغن بی‌نظیر استفاده کنید.
مبارزه با عفونت پوست سر

گلیسیرین به عنوان یک عامل ضد میکروبی قوی عمل می‌کند که به ضد عفونی مو و پوست سر کمک می‌کند. از همین رو اغلب در نرم کننده‌هایی که خاصیت آبرسانی دارند و برای درمان عفونت‌های پوست سر مانند شوره طراحی شده‌اند از این ماده استفاده می‌کنند.

خواص گلیسیرین و پوست
بهبود گلوکوم چشمی

گلیسیرین از دهه ۱۹۶۰ به عنوان مکمل خوراکی برای درمان گلوکوم و سایر بیماری های چشمی که در آن فشار زیاد است استفاده می شود.

یکی از مطالعاتی که در مجله بریتانیایی چشم پزشکی نشان داد که گلیسرول خوراکی تنش چشم گلوکوماتوس حاد را در عرض یک ساعت به سطح طبیعی رسانده است.
بالا بردن استقامت بدنی

مطالعات نشان می‌دهند زمانی که مکمل‌های گلیسرول قبل از ورزش به ورزشکاران داده می‌شود، مدت زمان استقامت را طولانی می‌کرده و باعث کاهش ضربان قلب در حین فعالیت ورزشی می‌شده است.

به گفته محققان دادن گلیسیرین به ورزشکاران قبل از ورزش باعث افزایش رطوبت در سلول‌ها می‌شود و به بافت‌ها اجازه می‌دهد در استقامت طولانی مدت هیدراته بمانند.
کمک به درمان بیماری پوستی

خاصیت مرطوب کنندگی گلیسیرین برای بیماری‌های پوستی بسیار مفید است. گلیسیرین به بلوغ صحیح سلول‌های پوست کمک می‌کند.

این ماده کمک می‌کند که جوان‌ترین سلول‌ها از عمیق‌ترین لایه به سمت بالا حرکت کرده و در نهایت به سلول‌های سطحی بالغ برسند که برای محافظت از پوست چربی ساطع می‌کنند.

گلیسرول می‌تواند به بیماران مبتلا به بیماری‌هایی مانند پسوریازیس و بیماری‌های پوستی که در نتیجه تکثیر و بلوغ غیر طبیعی سلول‌های پوست ایجاد می‌شود کمک می‌کند.

گلیسیرین
ادم مغزی- فشار بیش از حد در مغز

داروهای گلیسیرین وریدی برای درمان فشار بیش از حد داخل جمجمه استفاده شود. گلیسرول، مایع را از بافت‌های بدن به جریان خون می‌کشاند و همچنین با جلوگیری از جذب مجدد آب در کلیه‌ها به عنوان یک ادرارآور عمل می‌کند. این عملکرد باعث کاهش آب بدن و کاهش فشار خون می‌شود. در نتیجه موجب کاهش فشار داخل جمجمه خواهد شد.
گشاد کننده رگ‌های خونی

گلیسیرین جز اصلی نیتروگلیسیرین است. این ماده به عنوان درمانی برای آنژین صدری( بیماری دردناک ناشی از انقباض عروق خونی در قلب ) استفاده می‌شود.

نیتروگلیسیرین هنگامی که به صورت خوراکی مصرف می‌شود به عنوان یک گشاد کننده عروق عمل می‌کند و به سرعت رگ‌های خونی را در بدن باز می‌کند تا اکسیژن و جریان خون بیشتری را به قلب برساند.
خواص گلیسیرین برای پوست

بیشترین و شناخته شده‌ترین خاصیت گلیسیرین بین مردم تاثیرات مثبت آن روی پوست است. این ماده مقرون به صرفه قدرت مرطوب کنندگی بسیار بالایی دارد. از طرفی پوست برای عملکرد طبیعی و حفظ ظاهر خود به رطوبت نیاز دارد.

اگر پوست به طور مرتب مرطوب نشود امکان ایجاد چین و چروک و خطوط بسیار بالا می‌رود. همچنین این امکان وجود دارد توانایی پوست را در برابر مواد خارجی، باکتری‌ها و عوامل بیماری‌زا به خطر بیاندازد. جالب است بدانید با استفاده از گلیسرول قدرت پوست برای درمان و زیبایی بسیار زیاد خواهد شد.
نکات استفاده از گلیسرول

از گلیسیرین روی پوست ترک خورده یا شکسته استفاده نکنید
باید با آب یا روغن‌های دیگر مخلوط شود. در غیر این صورت موها را چرب و چسبناک می‌کند
هنگام استفاده از ابزارهای حالت دهنده گرمایی، از گلیسرول بسیار کم استفاده کنید. چرا که گرما را تشدید کرده و به ساقه مو آسیب می‌رساند
البته به خاطر داشته باشید قبل از استفاده از این ماده مفید حتما تست حساسیت را بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *