از زندگی تر و تمیز و غذاهای چند فرهنگی گرفته تا مکان‌های تفریحی برای استراحت و آرامش، به هر روی شهروندان و دولت‌ها برای ساختن مکان مناسبی برای زندگی، با هم همکاری میکنند. ما در این نوشتار با ۱۰ بهترین شهر جهان برای زندگی آشنا خواهیم شد. همچنین می‌فهمیم که چه چیزهایی سبب شده که این شهر‌ها این‌قدر خاص و متفاوت باشند.

بهترین شهر جهان برای زندگی
۱. ملبورن، استرالیا

ملبورن به خاطر زیرساخت‌ها، آموزش و مراقبت‌های بهداشتی دائم سر زبان‌ها است. این شهر به مدت چندین سال در صدر فهرست بهترین شهرهای جهان برای زندگی قرار گرفته‌است. ملبورن دارای یک فضای عالی است و ترکیبی از فرهنگ‌ها و مردم مختلف را دارد. مردم این شهر رفتاری گرم و دوستانه دارند و شما در لحظه ورود به آن چنان حس راحتی دارید که احساس می‌کنید در وطن خود هستید.
۲. وین، اتریش

شهری بسیار دور از ملبورن، شهر اروپایی وین جایگاه دوم این فهرست را به‌دست می‌آورد. معماری در سطح جهانی، سیستم آموزشی و امکانات برای افرادی که وین را خانه می‌دانند از جمله بهترین‌های جهان هستند. فرهنگ و محیط چیزی است که واقعاً سبب شده این شهر متمایز با شهرهای دیگر باشد. جای تعجبی نیست که وین در فهرست بهترین شهر جهان برای زندگی قرار دارد.
۳. زوریخ، سوئیس

سوئیس یکی از شادترین کشورهای جهان است. و زوریخ یکی از محبوب‌ترین شهرهای سوئیس و مکانی عالی برای زندگی محسوب می‌شود. هوای تازه کوه‌های آلپ، آب تمیز و امکانات بهداشتی عالی نیز تضمین می‌کند که زوریخ دارای گروهی از سالم‌ترین مردم جهان است.

مطلب مرتبط: ۷ امن ترین کشورهای جهان در ۲۰۲۰
۴. ونکوور، کانادا

کانادا یکی از پذیراترین کشورها در سطح جهان محسوب می‌شود. سیاست‌های لیبرال این کشور باعث می‌شود که مردم زندگی خود را بدون نگرانی بیش از حد از پا گذاشتن به کشوری دیگر و به آسانی آغاز کنند. ونکوور در کانادا یک شهر نمونه در جهان است که بد نیست شهرهای دیگر آن را الگو قرار بدهند. زیرساخت‌های عالی، حمل‌ونقل عمومی بی‌نظیر، فرصت‌های شغلی فراوان و یک سیستم بهداشتی عالی سبب شده که این شهر از برترین‌های جهان باشد و در این فهرست جای بگیرد.
۵. اوکلند، نیوزیلند

اوکلند فضای کافی برای همه دارد. شهری بزرگ است و جمعیت بسیار کمی دارد. ناگفته نماند که مردم این شهر هم رفتار گرم و دوستانه‌ای دارند. نیوزیلند بیشتر به خاطر ماجراهای دیوانه‌وارش شناخته شده‌است و اوکلند هر آنچه را که در مورد نیوزلند وجود دارد، به طور صحیح نشان می‌دهد. فرصت بازدید یا زندگی در این شهر را اصلا از دست ندهید.
۶. مونیخ، آلمان

بازدیدکنندگان این شهر آلمانی برای فستیوال اکتبر به آن هجوم می‌برند و این شهر هنوز هم می‌تواند خیلی خوب نظم خود را حفظ کند. مونیخ تمیز و منظم است. در حقیقت، این شهر به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین شهرهای جهان توصیه می‌شود. هنر و فرهنگ در این شهر با تعداد زیادی موزه و کافه که در گوشه و کنار آن می‌بینید، رواج زیادی دارد.

مطلب مرتبط: ۱۵ کشور دارای بالاترین سطح امید به زندگی در جهان
۷. هلسینکی، فنلاند

به گفته واحد اطلاعات اقتصادی هلسینکی یکی از قابل سکونت‌ترین شهرهای جهان است. تراکم جمعیت این شهر ۱۵ نفر در هر کیلومتر مربع است. در حالی که هلسینکی فرهنگی فوق‌العاده دارد، غذاهای آن نیز چیزی است که ممکن است به آن عادت کنید.
۸. کپنهاگ، دانمارک

کپنهاگ با سرعت زیادی در حال تبدیل شدن به پایتخت غذاها در جهان است. چندین رستوران فوق‌العاده و منحصر به فرد در این شهر وجود دارد. اگر غذا چیز جذابی برای شما نباشد، قطعاً فرهنگ، هنر و مردم این شهر بر شما پیروز خواهند شد. کپنهاگ قطعاً باید در این فهرست قرار بگیرد.
۹. آمستردام، هلند

کشور دیگری که یکی از شادترین ملل جهان را دارد، یعنی هلند یک مکان عالی برای زندگی است. آمستردام در هلند همان چیزی است که هر شهر دیگری باید آرزویش را داشته باشد.

فرهنگ دوچرخه سواری، زندگی آزاد، معماری شگفت‌انگیز و آدم‌های فوق‌العاده از جمله چیزهایی هستند که آمستردام را به مکانی مهیج برای زندگی تبدیل می‌کنند.
۱۰. شهر لوکزامبورگ، لوکزامبورگ

این شهر در سراسر جهان به دلیل زیرساخت‌های بانکی شناخته‌شده است. لوکزامبورگ از کافه‌ها و رستوران‌های بسیار زیبایی برای لذت بردن شهروندان برخوردار است. این شهر در عین حال یکی از امن‌ترین شهرهای جهان برای زندگی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *