احتمالا بار‌ها برایتان پیش آمده که با یک آرایش جذاب و شیک از خانه خارج شده‌اید اما پس از چند ساعت آرایش‌تان به هم ریخته و از حالت مطلوب خارج شده است.
آرایش صورت

در روزهای گرم به علت استفاده از ماسک، تعریق صورت چند برابر می‌شود و احتمال این که آرایش‌صورت شما به هم بریزد زیاد است. اما برای ماندگاری آرایش در طول روز چه روش‌هایی وجود دارد؟ با ما در مجله دلتا همراه باشید.
۱. پاکسازی پوست پیش از آرایش

آبرسانی باعث می‌شود که مواد آرایشی بهتر جذب پوست شما شوند و از پوسته‌پوسته شدن پوست هم جلوگیری شود. برای لایه‌برداری از انواع اسکرابرها می‌توانید استفاده کنید و پس از آن با استفاده از ماسک‌ها یا کرم‌های آبرسان، پوست‌تان را آبرسانی کنید.

مراحل آرایش صورت
۲. پرایمر

پرایمر‌ها باعث افزایش ماندگاری آرایش می‌شوند و از ماسیده‌شدن کرم‌پودر روی پوست جلوگیری می‌کنند.

بهتر است از پرایمرهایی که بر پایه‌ آب هستند استفاده کنید. پس از پاکسازی و آبرسانی، پرایمر را به خوبی روی صورت‌تان بمالید تا کاملا جذب شود.

برنامه آرایش صورت
۳. کرم پودر مناسب

از کرم‌پودر‌هایی که بر پایه‌ آب هستند استفاده کنید. معمولا محصولات بر پایه‌ روغن، با وجود گرما و رطوبت ماندگاری خود را از دست داده و به اصطلاح می‌ریزند. همچنین بخاطر داشته باشید که کرم‌پودر‌های مات بیشتر از کرم‌پودر‌های شاین ماندگاری دارند بنابراین اگر می‌خواهید آرایش‌تان دوام داشته باشد، بهتر است از کرم‌پودر‌های مات استفاده کنید.

آموزش آرایش صورت
۴. پودر فیکس

اسفنج آرایشی‌تان را به پودر فیکس آغشته کرده و لایه‌ نازکی از آن را به طور ضربه‌ای روی اجزای صورت بزنید. اجازه دهید پودر فیکس حدود ۳ الی ۱۰ دقیقه بماند و سپس آن را با استفاده از براش آرایشی، به خوبی محو کنید.

مجله دلتا
۵. لوازم آرایشی ضد آب

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین رمزهای افزایش ماندگاری آرایش، استفاده از لوازم ضد‌ آب مانند خط چشم، مداد چشم و ریمل ضد آب است.

آرایش
۶. هر چه کمتر آرایش کنید، آرایش‌ ماندگارتری خواهید داشت

بصورت کلی احتمال به هم ریختن و خراب شدن آرایش‌های غلیظ بیشتر است. پس بهتر است به میزان کمتری از کرم‌پودر و سایر لوازم آرایشی استفاده کنید.
۷. اسپری فیکس

در آخرین مرحله‌ آرایش، کمی اسپری فیکس را روی صورت‌تان اسپری کنید و صبر کنید تا خشک شود. زمانیکه صورت‌تان هنوز خشک نشده به هیچ عنوان به آن دست نزنید تا اسپری، آرایش‌تان را به خوبی فیکس کند.
۸. دو لایه رژ بزنید

ابتدا لایه‌ای رژ لب مات یا مداد لب بزنید. مقدار اضافه‌ رژ لب را با دستمال کاغذی از روی لب‌ها پاک کنید. کمی پودر تثبیت‌کننده رژ لب یا پنکیک بزنید و سپس یک لایه‌ دیگر از رژ لب استفاده کنید.

آرایش
۹. به صورت‌تان دست نزنید

سعی کنید در طول روز به صورت، چشم‌ها و لب‌هایتان دست نزنید. چنانچه این عادت دست زدن به اجزای صورت را ترک کنید خواهید دید که آرایش ماندگار‌تری خواهید داشت.
۱۰. کاغذ بلات

کاغذهای بلات را خودتان در منزل هم می‌توانید درست کنید، به این صورت که چند عدد دستمال توالت و یا فیلتر قهوه را برش بدهید و آنها را با پودر فیکس آغشته کنید، کاغذها را تکان دهید تا پودر اضافی روی کاغذها بریزد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *