نسکافه برندی است که برای تمام دوستداران قهوه تداعی کننده‌ی قهوه است. همه‌ی ما دوست داریم که روزمان را با یک فنجان نسکافه شروع کنیم و اگر شما هم جزو کسانی هستید که نمی‌توانید روزتان را بدون فنجان نوشیدنی صبحگاهی‌تان شروع کنید، در اینجا بعضی از حقایق جالب درباره‌ی برند قهوه‌ی محبوب‌تان به شما ارائه می‌شود که باید از آن‌ها اطلاع داشته باشید.

بنابراین، ۳۰ حقیقت جالب درباره‌ی نسکافه را با شما در میان می‌گذاریم که از آن‌ها بی‌اطلاع بودید.
۱. تولد نسکافه

در سال ۱۹۳۰ ، شرکت نستله ایده‌ی درست کردن قهوه‌ی فوری را مطرح کرد تا از قهوه‌ی برزیلی مازاد استفاده کند و به دولت برزیل کمک کند برداشت مازاد و اضافی را حفظ کند.

۳۰ حقیقت درباره‌ نسکافه که بسیار حیرت انگیز هستند
۲. نام نسکافه

نام «نسکافه» از نام شرکت والد آن یعنی «نستله» و کلمه‌ی «کافه» گرفته شده است. در نتیجه قهوه‌ی (کافی) شرکت نستله نام «نسکافه» به خود گرفت.
۳. قهوه پر مقام دوم

پر مصرف‌ترین نوشیدنی آب است، و بعد از آن قهوه، که دومین نوشیدنی پر مصرف جهان است. و اکثرا در زمان صبحانه مصرف می‌شود.

۴. هر یک از دانه‌های قهوه تا جایی سرخ می‌شوند که به رنگ مناسب و درست خود برسند. سپس دمای دم کردن آن کنترل می‌شود تا بهترین طعم نسکافه را به دست بدهد.

۵. در اوایل آوریل ۱۹۳۸، نسکافه در سوییس توسط نستله به عنوان یک برند قهوه مطرح و معرفی شد.

۶. مدت‌ها بعد در ۱۹۶۵ بود که اروپا اولین نمونه‌ی فریز و خشک شده‌ی قهوه‌ی خود، با نام «قهوه‌ی گولد» را تولید کرد.

۷. یک کمپین تبلیغاتی تلویزیونی، با هنرنمایی آنتونی هد و شارون موگان در بین سال‌های ۱۹۸۷ و ۱۹۹۳ جریان داشت. عنوان آن زوج مخلوط طلایی (گلدبِلند) بود.

۸. برند «تستر چویس» قهوه از شرکت نستله بعد از دهه‌ی ۱۹۶۰ در ایالات متحده عرضه و معرفی شد. تا آن تاریخ، یک محصول مارک برتر بود و همچنین قیمت بالاتری هم داشت.

۹. در سال ۲۰۰۵ نسکافه با یک دادخواهی مواجه شد، که توسط راسل کریستوف مطرح شده بود، بعد از آن که او متوجه شده بود شرکت از تصویرش، بدون اجازه‌ی او، برای برچسب تستر چویس استفاده کرده است. تصویر ا به مدت پنج سال استفاده می‌شد و نستله، مجبور به پرداخت ۱۵.۶ میلیون دلار غرامت شد. با وجود این، در سال ۲۰۰۹ دادگاه تجدیدنظر کالیفرنیا این رای نقض شد.

۱۰. نسکافه فقط برند قهوه نیست، بلکه برندی کلی و پوششی برای محصولات قهوه‌ی فوری مختلف است.

۱۱. قهوه‌های گلدبِلند و خشک-یخی بِلند ۳۷ دو محصولی هستند که، تحت نام برند نسکافه، در بریتانیا موجودند.

۱۲. نسکافه برای آن که آگاهی نسبت مجموعه‌های قهوه‌ی خود را گسترش دهد در سال ۲۰۰۸ حامی مالی اصلی گودفود شو (نمایش غذای خوب) شد که در بیرمنگام برگزار می‌شد. در این رویداد که iD Experiential اداره‌اش می‌کرد، شاهد استفاده از فناوری ۳بعدی بودیم که مصرف کنندگان را به مشارکت ترغیب و جذب می‌کرد. به علاوه، مجموعه‌ی نسکافه توسط ۹۵ درصد از مشتریان، که از این رویداد بازدید کردند، به عنوان بهترین محصولات رتبه بندی شدند.

۳۰ حقیقت درباره‌ نسکافه که بسیار حیرت انگیز هستند

۱۳. تقریبا هر ثانیه، ۵.۵۰۰ فنجان قهوه مصرف می‌شود.

۱۴. جدای از محصولات قهوه، نسکافه همچنین یک دستگاه قهوه‌ ساز به نام «دولچه گوستو» را عرضه کرد. و با استفاده از این دستگاه، شما می‌توانید یک فنجان قهوه درست کنید و بسته به سلیقه‌ی شما می‌توان با این دستگاه اسپرسو، کاپوچینو، لاته اسپرسو، و همین طور شکلات داغ تهیه کرد. دولچه گوستو در بیش از ۶۰ کشور موجود است.

۱۵. دولچه گوستو از پودر قهوه‌ی فوری استفاده نمی‌کند. این دستگاه از دانه‌های قهوه‌ی سرخ و آسیاب شده برای درست کردن قهوه استفاده می‌کند.

۱۶. نسکافه، یا بلکه هر قهوه‌ای به شکل قهوه‌ی سیاه تقریبا بدون کالری است و حدودا در هر فنجان آن فقط ۲-۵ کالری وجود دارد. اما، باید از اضافه‌ کردن شکر به فنجان قهوه‌تان اجتناب کنید.

۱۷. در سال ۲۰۰۳، گروه موسیقی میوز به خاطر استفاده‌ی بدون اجازه‌ی شرکت نسکافه از یکی از آهنگ‌هایشان در یک تبلیغات تلویزیونی از آن‌ها شکایت کرد. نام این آهنگ «احساس خوب»‌بود و غرامتی که گروه موسیقی دریافت کرد ۵۰۰.۰۰۰ پوند بود که به سازمان خیریه‌ی آکسفام اهدا شد.

۱۸. با به راه انداختن کمپین «قهوه به درخشان‌ترین شکل»، نسکافه می‌خوست ناب و خالص بودن قهوه‌اش را ثابت کند. این کمپین یک کمپین تبلیغاتی ۴۳ میلیون پوندی بود و در سال ۲۰۰۹ در بریتانیا به راه افتاد.

۱۹. در سال ۲۰۱۲، در یک گزارش برند که مورد اعتمادترین برندها در هند را در بر می‌گرفت، نسکافه رتبه‌ی ۱۵۳ را به دست آورد. سال بعد، این رتبه تا ۲۳۰ پایین رفت و در ۲۰۱۴ رتبه‌ی نسکافه در ۲۰۹ فهرست مورد اعتمادترین برندها در هند متوقف شد.

۲۰. قهوه‌ی تستر چویس نسکافه، دارای ویژگی انجماد خشک است. این فرایند تازگی قهوه را نگه می‌دارد و تضمین می‌کند که مزه‌ی اصلی قهوه حفظ شود.

۲۱. یک شیشه‌ی ۱۹۸ گرمی تستر چویس نسکافه در سه طعم موجود است، فرنچ روست، هاوس بلند، و دکاف هاوس بلند. اما بسته‌های تک مصرفی در طعم‌های فرنچ روست، هاوس بلند، و دکاف هاوس بلند و همین طور سه طعم دیگر که شامل وانیل، فندق، و ۱۰۰٪ کلمبیایی می‌شوند موجود است.

۲۲. ابتکار نسکافه، «طرح نسکافه» یک ابتکار جهانی است که شرکت از طریق آن قول می‌دهد کشاورزان را در زمینه‌ی شیوه‌های کشاورزی پایدار تعلیم دهد و برای دستیابی به بهترین محصولات به این آموزش ادامه دهد.

۲۳. در آغاز جنگ جهانی دوم، نسکافه نوشیدنی اصلی و غالب ارتش ایالات متحده بود. نسکافه درست در همین موقع معرفی شد.

۲۴. اما این جنگ جهانی دوم بود که به عنوان یک عامل بازدارنده در به شهرت رسیدن نسکافه عمل کرد.

۲۵. درست مثل تست نوشیدنی‌ها، تست کردن قهوه نیز توسط کارشناسان قهوه انجام می‌شود، که بر مبنای رایحه، ظاهر، طعم آن درباره‌ی قهوه قضاوت می‌کنند.

۳۰ حقیقت درباره‌ نسکافه که بسیار حیرت انگیز هستند

۲۶. نسکافه انقلاب‌سرخ نسکافه را با این شعار آغاز کرد، «همه چیز با یک نسکافه آغاز می‌شود». این کمپین در سال ۲۰۱۴ شروع شد و شامل یک لیوان بزرگ قرمز پر از نسکافه می‌شد و در سرتاسر جهان موجود بود.

۲۷. نسکافه اولین قهوه‌ای است که به ماه رسیده است، چون همراه با فضانوردان آپولو 11 به فضا برده شد.

۲۸. اولین قهوه‌ای که کوه اورست را فتح کرد نسکافه بود. در سال ۱۹۵۳ ادموند هیلاری و نزینگ نورگی هنگام صعود به قله این قهوه را همراه خود بردند.

۲۹. نسکافه با سلفی اسکاری مفتضح‌اش در اسکار برای خود آوازه‌ای به هم زد.

۳۰. نسکافه در سولار ایمپالس (نبض خورشیدی)، پروژه‌ی سوییسی هواپیمای آزمایشی دوربرد با انرژی خورشیدی نیز شرکت داشت. هدف پروژه‌ی سولار ایمپالس انجام نخستین مسافرت دور دنیا با یک هواپیمای با سرنشین است که سوخت آن تنها انرژی خورشیدی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *