مهناز افشار یکی از مشهورترین و پرطرفدارترین سلبریتی های ایران است که در سینما، تلویزیون و تئاتر فعالیت های خوبی دارد اما همواره جنجال های مختلفی در زندگی شخصی و حرفه ای اش همراه وی بوده است. در ادامه این نوشتار با ما همراه باشید تا ۳۳ راز درباره مهناز افشار سلبریتی جنجالی ایران به همراه عکس های مختلف وی را بدانید و ببینید.

مهناز افشار
۱. تهران ۵۶

مهناز افشار متولد خرداد ۱۳۵۶ و اهل تهران است.

مهناز افشار
۲. آتاری و دزد و پلیس

در کودکی عاشق بازی کردن مخصوصا با آتاری بوده و بازی دزد و پلیس از بازی های مورد علاقه اش بوده است.
۳. شیطونی

مهناز افشار درباره کودکی خودش میگوید که کودک خیلی شیطونی بوده است و همیشه دوست داشته در بوفه مدرسه فعالیت کند و البته یک بار به دلیل شیطنت های زیادش به مدت ۲ روز از مدرسه اخراج شده است.
۴. تجربی و تدوین

او دیپلم اش را در رشته تجربی گرفته و برای ادامه تحصیل به مدت چهار سال در مؤسسه‌ای غیرانتفاعی به تحصیل در رشته تدوین پرداخته است. او در کلاس‌های بازیگری استاد حمید سمندریان تعلیم دید.
۵. مذهبی

خانواده افشار ریشه مذهبی دارند، به همین دلیل هم در ابتدا مخالف بودند که دخترشان وارد حرفه بازیگری شود.
۶. شکمو

او عاشق غذا خوردن است و درباره خودش می گوید: “به نظرم دست پختم عالی است چون به دلیل شکمو بودنم برای غذا پختن وقت می گذارم و طعم غذا هم برایم اهمیت فراوانی دارد”.

مهناز افشار

مطلب مرتبط: شغل دوم ۳۰ هنرمند مشهور و محبوب ایرانی که برایتان جالب است
۷. گوگوشی

شباهت زیاد مهناز افشار به گوگوش، خواننده و بازیگر مشهور، در توجه رسانه‌ها به او در شروع کارش تأثیرگذار بود.
۸. پیداشده در گمشده

مهناز افشار بازیگری را با مجموعه تلویزیونی گمشده در سال ۱۳۷۷ آغاز کرد و پس از آن با ایفای نقش در فیلم سینمایی دوستان به کارگردانی علی شاه‌حاتمی در سال ۱۳۷۷ به سینما راه یافت.

مهناز افشار
۹. شور عشق بازیگری

او با ایفای نقش در فیلم سینمایی شور عشق به کارگردانی نادر مقدس در سال ۱۳۷۹ به شهرت رسید.
۱۰. در نقش آنتونی

همیشه دوست داشته نقشهای متفاوت و عجیب غریب بازی کند و می گوید:“آرزویم این است که نقش آنتونی کویین در گوژ پشت نتردام را بازی کنم “

مهناز افشار
۱۱. مخراج کاری

برادر کوچکترش سال ها است که در زمینه مخراج کاری و جواهرسازی فعالیت میکند و مهناز افشار هم برخی اوقات در این زمینه به او کمک میکند و طرح های مورد نظر خود را برای ساخت به او می دهد.
۱۲. دهه ی هشتاد سودآور

مهناز افشار در دهه هشتاد از چهره‌های تأثیرگذار سینمای تجاری ایران شد و در سال‌های پایانی این دهه با بازی در فیلم‌های کارگردانان متفاوت سعی کرد تصویر شناخته‌شده‌اش را تغییر دهد؛ تلاشی که به دریافت چندین جایزه و تقدیرنامه از سوی منتقدان و جشنواره‌های داخلی انجامید.

مهناز افشار
۱۳. سیمرغ سعادت آباد

مهناز افشار برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن از بیست و نهمین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم “سعادت آباد” در سال ۱۳۸۹ شد.
۱۴. کمای پرفروش

فیلم سینمایی “کما” از جمله تجربه‌های موفق مهناز افشار در گیشه بود. فیلمی ساخته آرش معیریان که با حضور محمدرضا گلزار و امین حیایی از فیلم‌های پرفروش سال ۸۲ شد.
۱۵. زرشک زرین

در تنها دوره برگزاری مراسم زرشک زرین سینمای ایران فیلم” شور عشق” جایزه زرشک زرین را دریافت کرد. وی که در این فیلم بازیگر نقش اول بود اعتقاد دارد اختصاص یافتن زرشک زرین به “شور عشق” باعث شد که فیلم دیده شود.
۱۶. جایزه منتقدان

او برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن از انجمن منتقدان برای برف روی کاج ها در سال ۱۳۹۱ است.

مهناز افشار
۱۷. عقد با خطبه خاتمی

مهناز افشار در خرداد ۱۳۹۳ با یاسین رامین فرزند محمدعلی رامین معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره دوم ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد ازدواج کرد و خطبه عقد آن‌ها توسط سید محمد خاتمی خوانده شد.
۱۸. یاسین کوچکتر

همسر او ۴ سال از خودش کوچکتر و متولد ۱۳۶۰ است. محمد یاسین رامین مدرک دکترا از یک دانشگاه آلمانی دارد و دارای دو ملیت ایرانی و آلمانی است که پیش از این یک بار ازدواج کرده است.
۱۹. رد پشت قباله

درباره شرایط مالی ازدواج مهناز افشار شایعات مختلفی مطرح بود و مرضیه برومند کارگردان سینما ادعایی علیه افشار مطرح کرد و گفت که ۲۲ میلیارد تومان پشت قباله ازدواج مهناز افشار بوده است. ادعای برومند بازتاب گسترده‌ای داشت، اما مهناز افشار این ادعا را رد کرد.
۲۰. ده شاخه نرگس و…

پس از طرح این شایعات همسر افشار در این زمینه به رسانه ها اعلام کرد: مهریه همسرم ۱۰ شاخه گل نرگس، یک جلد کلام الله مجید و آینه و شمعدان بوده است.

مهناز افشار
۲۱. لیا

مهناز افشار و همسرش در خرداد سال بعد از ازدواج یعنی سال ۹۴ صاحب یک فرزند دختر به نام لیا شدند.
۲۲. حاشیه های ازدواج

حاشیه‌های ازدواج و پس از ازدواج افشار همیشه موضوع داغی بوده است و مهمترین حاشیه هم مربوط به شکایت هلال احمر از همسر وی بوده است که مربوط به مسئولیت یاسین رامین در اداره شرکت رشد وابسته به هلال احمر در آلمان می شده است. ظاهرا دلیل شکایت از رامین به اختلاف حساب پس از واردات تجهیزات پزشکی از آلمان توسط شرکت رشد باز می‌گردد. هلال احمر ۲ میلیون یورو به شرکت رشد داده تا تجهیزات پزشکی خریداری کند، این تجهیزات خریداری شده و به داخل کشور آمده، پول از جانب هلال احمر پرداخت شده، اما به فروشنده نرسیده است.
۲۳. حبس همسر

همسر مهناز افشار به دلیل “عدم توانایی در تودیع وثیقه ۲۹ میلیارد تومانی” ۲۶ مرداد سال ۹۵ بازداشت شد. او پس از حدود هفت ماه زندان در اسفند ۹۵ آزاد شد. دادگاه رامین همچنان در جریان است و تاکنون حکمی برای پرونده او صادر نشده است.

مهناز افشار
۲۴. شیر خشک آلوده

با این که موضوع شکایت هلال احمر از رامین مسئله مالی بوده است، اما در رسانه‌ها و افکار عمومی این تصور وجود دارد که واردات شیرخشک آلوده در جریان تحریم‌های ایران از سوی غرب موضوع شکایت از اوست. مهناز افشار و یاسین رامین بار‌ها اتهام واردات شیر خشک آلوده را تکذیب کرده اند، با این حال این اتهام در فضای مجازی همچنان پررنگ است.
۲۵. رتبه اول اینستاگرام

وی با حدود ۷ و نیم میلیون فالوور در اینستاگرام پرفالورترین بازیگر زن ایران در شبکه اجتماعی است.

مطلب مرتبط: ۳۰ صفحه با بیشترین فالوور اینستاگرام در ایران
۲۶. خرید از شهروند

مهناز افشار چه در دوران مجردی و چه پس از ازدواج خرید منزلش را از فروشگاه شهروند انجام می دهد و از این که با مردم و افراد عادی ارتباط داشته باشد لذت می برد.
۲۷. شغل آینده

او علاقمند است که در آینده به حرفه کارگردانی و تهیه کنندگی روی بیاورد و البته معتقد است زمانی که چنین تصمیمی بگیرد بازیگری را کنار میگذارد.

مهناز افشار
۲۸. بازی در فیلم خارجی

افشار در سال ۹۳ در فیلم آموزگار ساخته ناصر سعیداف کارگردان تاجیکستان بازی کرد، که این حضور و نقش آفرینی او در تاجیکستان مورد توجه قرار گرفت.
۲۹. نامزدی سیمرغ

او در جشنواره فیلم فجر در سال ۸۶ نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم “تسویه حساب” و در سال ۹۶ نیز نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم “دارکوب” شد که در هیچ کدام موفق به دریافت سیمرغ نشد.

۳۰. مهناز افشار در سال‌های اخیر در فعالیت‌های سیاسی نیز حضور پر رنگی داشته است. او در انتخابات سال ۹۶ از حسن روحانی حمایت کرد، اما خیلی زود به جمع منتقدان روحانی پیوست. افشار در سال ۹۷ برای حضور در مراسم افطار رئیس جمهور دعوت شده بود که در اقدامی اعتراضی نسبت به وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشور از حضور در این مراسم خودداری کرد.
۳۱. فعال اجتماعی

وی درباره فعالیت‌های اجتماعی خود می گوید: من فعالیت‌های اجتماعی زیادی دارم و برایم جدی‌تر هم شده‌اند.تمرکز فعلی من روی بچه‌های بدسرپرست است. با اینکه ممکن است به من بگویند تخصص و سواد این کار را ندارم، در حال تلاش برای آگاهی و تمرکز بیشتر هستم چون با این نوع بچه‌ها بسیار مواجه هستیم. فعالیت پویش ما هیچ نوع حمایت مالی از کسی نمی‌گیرد و ما تمام تمرکزمان برای تصویب لایحه حمایتی است که در حال خاک خوردن در مجلس است.
۳۲. بخشندگی و خیریه

در فاجعه کشتار مردم غزه به دست سربازان رژیم صهیونیستی ضمن ابراز همدردی با مردم ستمدیده فلسطین بخشی از دستمزد خود برای بازی در فیلم “پسر آدم ، دختر حوا” را به کودکان بی پناه غزه اختصاص داد.

۳۳. تازه ترین فیلم

تازه‌ترین فیلم مهناز افشار با عنوان «لس‌آنجلس – تهران» هم بدون حاشیه نبود در این فیلم که به کارگردانی تینا پاکروان روی پرده سینما رفته است افشار در کنار پرویز پرستویی و گوهر خیراندیش ایفای نقش می‌کند. افشار در پاسخ به برخی انتقادهایی که از فیلم می‌شود در توییتر نوشت: «اینکه یک فیلم سینمایی یا هر چیزی را دوست داشته باشیم یا نه حق طبیعی همه است و نباید معترض دوست نداشتن یا داشتن اونها شد! اما وقتی مواجه میشی به جملاتی چون; من قسم خوردم زیر آب این فیلم رو بزنم، یکم از انصاف به دوره و کاملا معلوم میشه دیگه بحث سلیقه نیست.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *