چاق بودن نشانه سلامتی نیست. طبق گزارش‌ها، بیماری‌های مرتبط با چاقی سالانه جان حدود ۳۰۰ هزار نفر را می‌گیرند.
نکات شروع کاهش وزن

کاهش وزن به زمان، اراده و فعالیت فیزیکی نیاز دارد و تقریبا کار آسانی نیست. در این نوشتار از مجله دلتا به موضوع نکات شروع کاهش وزن می‌پردازیم.
دلیل اهمیت کاهش وزنتان را درک کنید

اگر بپرسید «چرا باید وزن کم کنیم؟» پاسخ این است: برای بهبود سلامت، انعطاف‌پذیری، استقامت و رسیدن به اندام ایده‌آل. چاقی باعث بیماری‌های روانی مانند افسردگی، اختلال دوقطبی و اضطراب می‌شود و این مسئله از هر ۶ نفر ۱ نفر را تحت تأثیر قرار می‌دهد و منجر به مشکلات بزرگتر می‌شود. بنابراین، بهتر است که اگر اضافه‌ وزن دارید، وزن کم کنید.
باور داشته باشید که می‌توانید وزن کم کنید

اگر در گذشته قادر به کاهش وزن نبودید، اشکالی ندارد. کاهش وزن هم‌چون مسیری است که در آن فراز و نشیب‌هایی را تجربه خواهید کرد. به این موضوع تنها به عنوان یک تغییر نگاه نکنید، بلکه آن را ارتقای سبک زندگی خود بدانید.
کالری مصرفی روزانه خود را محاسبه کنید

باید بررسی کنید که چه مقدار کالری در روز مصرف می‌کنید. هم‌چنین، با توجه به سن، قد، وزن و میزان فعالیتتان بدانید که بهتر است چه مقدار کالری دریافت کنید. اپلیکیشن‌های کالری‌شمار مختلفی وجود دارد که می‌توانید به صورت رایگان به آن‌ها دسترسی داشته باشید. از آن‌ها استفاده کنید و ببینید که چه مقدار کالری در روز مصرف می‌کنید.

بدون تحقیق و بررسی هر رژیم غذایی را دنبال نکنید

انتظار نداشته باشید رژیمی که برای شخص دیگری مؤثر بوده است، روی شما هم اثر مثبت بگذارد. با پزشک مشورت کنید و ببینید بهترین رژیم غذایی برای شما چیست. برنامه غذایی منحصر به خودتان را دریافت کنید که وزن، سن، سابقه پزشکی، مسائل پزشکی و داروهای شما را در بر می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *