نور یکی از عوامل اصلی جذابیت و چشمگیرتر شدن هر دکوراسیونی است. نور باعث ایجاد سرزندگی و نشاط در فضای زندگی شما می‌شود.
خانه تاریک و کم نور

خانه تاریک و کم نور ممکن است معضل خانه‌هایی بزرگ با طراحی داخلی تاریک باشد و هم می‌تواند معضل خانه‌هایی کوچک باشد که پنجره کافی برای جذب نور در آن وجود نداشته باشد. در ادامه این مطلب از مجله دلتا به معرفی اشتباهاتی در دکوراسیون خانه می‌پردازیم که باعث می‌شود خانه شما تاریک و کم‌نور به‌نظر برسد.
استفاده از نورهای نامناسب

استفاده از نورهایی با رنگ تیره باعث می‌شود که خانه تاریک به‌نظر برسد. انتخاب نور سفید برای نور پردازی و روشنایی می‌تواند در روشن تر شدن فضای داخلی شما تاثیر بیشتری داشته باشد.

همچنین یکی از مواردی که کمتر به آن دقت می‌شود توجه به تورفتگی‌های دیوارهاست. این تورفتگی‌ها اگر با یک چراغ کوچک و یک نور ملایم روشن شوند، فضا را پرنورتر و دلبازتر نشان می‌دهند.

خانه تاریک و کم نور
استفاده از رنگ های تیره

استفاده از رنگ‌های تیره باعث می‌شود که خانه شما تاریک و کم‌نور به‌نظر برسد. انتخاب رنگ سفید می‌تواند به بزرگ‌تر نشان دادن فضا و همچنین روشن‌تر شدن فضا کمک کند.

اگر دوست دارید رنگ‌های روشن دیگری را برای فضای دکوراسیون خود انتخاب کنید، می‌توانید به مطلب دکوراسیون خانه با رنگ‌های روشن و شاد سری بزنید و با انواع رنگ سفید در دکوراسیون منزل بیشتر آشنا شوید.

خانه تاریک و کم نور
استفاده از پرده‌های ضخیم

استفاده از پرده‌های ضخیم باعث می‌شود که نور کمتری وارد فضا شده و در طول روز خانه تاریک به‌نظر برسد. روش دیگری که می‌توانید با انتخاب پرده‌های حریر و نازک برای پنجره‌ها خانه تاریک خود را روشن‌تر کنید.

این پرده‌ها نور را به خوبی در فضای خانه شما پخش می‌کنند و فضای لطیف‌تری را در دکوراسیون داخلی شما به‌وجود می‌آورند.

استفاده از پرده‌ های ضخیم
استفاده از کفپوش تیره

کفپوش منزل در چگونه به‌نظر رسیدن آن تاثیر بسیار می‌گذارد. استفاده از کفپوش و فرش تیره نیز باعث می‌شود که فضا تاریک به‌نظر برسد. کفپوش‌های روشن در منزل فضای خانه را دلبازتر و روشن‌تر نشان می‌دهند و برای خانه تاریک و کم نور را روشن‌تر نشان می‌دهد.

استفاده از کفپوش تیره
عدم استفاده از آینه

با کمک آینه‌ها می‌توانید روشنایی دکوراسیون خود را دو برابر کنید، بهتر است آینه را در مقابل یک منبع نور مثل لوستر نصب کنید تا علاوه بر بزرگ‌نمایی فضا با کمک آن به سادگی بتوانید خانه تاریک و کم نور خود را روشن‌تر کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *