یکی از مشکلات مرتبط با سلامتی که معمولا نادیده گرفته می‌شود، کمبود منیزیم در بدن است.
خوراکی های سرشار از منیزیم

خوشبختانه کمبود منیزیم نشانه‌هایی دارد که با دیدن آن‌ها می‌توانید فورا برای جبران کمبود بدن اقدام کنید. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا با خوراکی های سرشار از منیزیم آشنا شوید.
نشانه‌ کمبود منیزیم

اگر نشانه‌های زیر را مشاهده می‌کنید ممکن است کمبود منیزیم داشته باشید. در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنید تا زیر نظر پزشک رژیم غذایی سالمی را شروع کنید و اگر نیاز است مکمل مصرف کنید.
پوکی استخوان

پوکی استخوان یک اختلال است که با ضعف استخوان‌ها و افزایش خطر شکستگی استخوان مشخص می‌شود. جالب اینجاست که کمبود منیزیم نیز یک عامل خطر برای پوکی استخوان است. این کمبود ممکن است به طور مستقیم استخوان‌ها را تضعیف کند اما سطح کلسیم خون را که اصلی‌ترین سازه‌ استخوان است، کاهش می‌دهد.
گرفتگی و انقباض ناگهانی عضلات

گرفتگی، لرز و انقباض ناگهانی عضلات یکی از نشانه‌های کمبود منیزیم است. در شرایط بسیار حاد و شدید، کمبود منیزیم ممکن است تشنج هم ایجاد کند.
اختلالات مربوط به سلامت روان

اختلالات سلامت روان یکی دیگر از پیامدهای احتمالی کمبود منیزیم است. کمبود شدید حتی ممکن است منجر به هذیان و کما شود. علاوه‌ بر این، تحقیقات متعددی، سطح پایین منیزیم را با افزایش خطر افسردگی مرتبط می‌دانند.
مهم‌ترین منابع منیزیم در رژیم غذایی

منیزیم یکی از مهم‌ترین مواد معدنی لازم برای سلامت بدن است. خوشبختانه با مصرف غذاهای غنی از منیزیم که منابع زیادی هم دارد.
شکلات تلخ

هر ۲۸ گرم از شکلات تلخ، ۶۴ میلی‌گرم منیزیم دارد که ۱۶ درصد از نیاز روزانه‌ بدن را تامین می‌کند. شکلات تلخ علاوه بر منیزیم غنی از آهن، مس، منگنز و فیبرهایی است که برای باکتری‌های سالم دستگاه گوارش لازم است. شکلات تلخی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان هم دارد. آنتی‌اکسیدان موادی مغذی هستند که رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کنند. رادیکال‌های آزاد مولکول‌هایی هستند که به سلول‌های اسیب می‌زنند و باعث بیماری می‌شوند.
مغزها

یکی دیگر از خوراکی های سرشار از منیزیم مغزها هستند. انواع مغزها و آجیل منبع غنی از انواع مواد مغذی و بسیار لذیذ هستند. بعضی از مغزها منبع غنی منیزیم هستند مثلا بادام و بادام هندی. به‌عنوان مثال ۲۸ گرم بادام هندی حاوی ۸۲ میلی‌گرم منیزیم است که ۲۰ درصد از نیاز روزانه‌ بدن به منیزیم را تامین می‌کند.
حبوبات

حبوبات منابع بسیار غنی و عالی از انواع مواد مغذی لازم برای سلامت بدن هستند. یکی از مواد مغذی موجود در حبوبات، منیزیم است. به‌عنوان مثال یک فنجان لوبیای پخته حاوی ۱۲۰ میلی‌گرم منیزیم است که ۳۰ درصد از نیاز روزانه‌ بدن به منیزیم را تامین می‌کند.
دانه‌ها

دانه‌ها منابع غذایی بسیار سالم و مفیدی هستند. بسیاری از آن‌ها از جمله تخم کتان، تخمه کدو و دانه‌ چیا مقدار زیادی منیزیم دارند. تخمه‌ کدو منبع بسیار خوبی از منیزیم است.
موز

موز یکی از محبو‌ب‌ترین میوه‌ها در سراسر دنیا است. این میوه را بیشتر از هر چیز به‌خاطر پتاسیم زیادی که دارد می‌شناسند. این مقدار پتاسیم می‌تواند فشار خون را کاهش دهد و احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را کمتر کند. اما علاوهٰ‌بر این، موز سرشار از منیزیم است. یک موز بزرگ ۳۷ میلی‌گرم منیزیم دارد که ۹ درصد از نیاز روزانه‌ بدن را تامین می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *