شاید شما نیز نوشابه را به‌دلیل مضرات فراوانش از سبد خریدتان حذف کرده باشید؛ ولی کاربرد نوشابه فقط نوشیدن همراه غذا نیست!
کاربرد نوشابه

نوشابه استفاده‌های فراوانی دارد، از رفع بوی بد لباس تا شست‌وشوی ظروف و پاک‌کردن سرویس بهداشتی. در ادامه، کاربرد نوشابه را بیان می‌کنیم؛ کاربردهایی که بسیاری از آن‌ها را تا به‌ حال نشنیده‌اید. تا پایان این مطلب با مجله دلتا همراه باشید.
کاربرد نوشابه
۱. ظاهری قدیمی دادن به عکس‌ها

اگر به هنر و کارهای دستی علاقه دارید، حتما این کاربرد نوشابه را دوست خواهید داشت. مقداری نوشابه داخل بطری اسپری بریزید و روی برگه یا عکس موردنظر اسپری کنید تا قدیمی و کهنه به نظر برسد. باید مقدار کمی نوشابه را اسپری کنید تا کاغذ خراب نشود. می‌توانید اسفنجی را در نوشابه خیس کنید و به‌آرامی با آن به اطراف کاغذ ضربه بزنید.

استفاده از این روش کاغذ را چسبنده می‌کند؛ بنابراین بادقت به آن دست بزنید تا کاغذ پاره نشود. سپس چند دقیقه صبر کنید تا کاغذ خشک شود و آن را قاب کنید یا در آلبوم قرار دهید.

هرگز از نوشابه‌هایی که رنگ خوراکی کاراملی ندارند استفاده نکنید، وگرنه نتیجه کار چندان خوب نخواهد شد.
۲. کاربرد نوشابه در ازبین‌بردن زنگ‌زدگی

اگر می‌خواهید از زنگ‌زدگی‌های زشت و ناخوشایند رها شوید، شی‌ زنگ‌زده را در لیوانی پر از نوشابه تازه فروکنید. اگر شی‌ موردنظر بزرگ است، پارچه یا اسفنجی را در نوشابه خیس کنید و با آن زنگ‌ها را پاک کنید. پس از پایان کار نیز آن را آب‌کشی کنید و مواد چسبنده باقی‌مانده را بشویید. می‌توانید از این روش ساده برای هرچیزی مانند ابزار، سکه، کلید و قفل استفاده کنید.
۳. فرکردن موها

اسیدفسفریک موجود در نوشابه کوتیکول‌های مو را منقبض می‌کند و موجب افزایش فرهای طبیعی موها می‌شود؛ بنابراین، اگر به‌دنبال روشی ارزان برای فرکردن موهایتان هستید، آن‌ها را با نوشابه بشویید.
۴. درخشان‌کردن سکه‌ها

اگر به جمع‌آوری سکه علاقه دارید، عاشق این کاربرد نوشابه خواهید شد. برای درخشان‌کردن سکه‌ها می‌توانید آن‌ها را داخل لیوانی پر از نوشابه بریزید و بگذارید کمی در لیوان بمانند. وقتی سکه‌ها را بیرون بیاورید، می‌بینید که دوباره درخشان و نو شده‌اند. نوشابه چرک و آلودگی‌های رسوب‌کرده روی سکه را از بین می‌برد.
۵.کاربرد نوشابه در کوددهی گل‌ها

با ریختن نوشابه پای گل‌هایی مانند آزالیا و یاسمن می‌توانید آن‌ها را با کودی بی‌خطر و موثر تقویت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *