خواص به لیمو بسیار فوق‌العاده هستند. از فواید آن هر چه بگوییم، کم است: کاهش تورم و التهاب در بدن، حفاظت از ماهیچه‌ها، تقویت سیستم ایمنی و غیره.
خواص به لیمو برای سلامتی

به لیمو در آمریکای جنوبی به‌وفور استفاده می‌شود اما در سایر نقاط دنیا نیز به‌خاطر خواص دارویی فراوانش در قالب اسانس کاربرد دارد. به لیمو بوته‌ای چندساله است که عطر لیمو را داراست و با لمس برگ آن این بو تشدید می‌شود. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با خواص به لیمو برای سلامتی آشنا شوید.
کاهش وزن

معمولا برای کاهش وزن همه به سراغ نوشیدن چای سبز می‌روند. اما اگر با خواص به لیمو آشنا باشید و بدانید که تنها ۲ واحد کالری دارد و سرشار از ترکیبات ارگانیکی است که اشتهای شما را برای خوردن هله‌هوله کم می‌کند، مشتری پروپاقرص دم‌کرده‌ی به لیمو خواهید شد.

چربی‌سوزی نیز از خواص به لیمو است. چای به لیمو باعث افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود و در چربی‌سوزی نقش موثری ایفا می‌کند.
کاهش التهاب

مفاصل از اعضای حساس بدن هستند. خیلی آسیب‌پذیرند و در سالخوردگی به‌علت کهولت سن، در معرض خطرات زیادی هستند. مصرف به لیمو در درمان درد مفاصل و بهبود آسیب‌های مفاصل بسیار مفید است. این تاثیرگذاری نیز به‌علت میزان بالای آنتی‌اکسیدان است.
تقویت عضلات و ماهیچه‌ها

معمولا در انواع دیگر چای با چنین ویژگی و خاصیتی رو‌به‌رو نمی‌شوید، اما تقویت ماهیچه‌ها از خواص به لیمو است. به لیمو به ترمیم ماهیچه‌های آسیب‌دیده خیلی کمک می‌کند و علت آن نیز وجود آنتی‌اکسیدان است.

چای به لیمو باعث می‌شود تا عضله سازی با سرعت بیشتری در بدن به‌وقوع بپیوندد. نوشیدن چای به لیمو قبل از انجام تمرینات ورزشی، توصیه می‌شود.
تقویت سیستم ایمنی

استرس اکسیداتیو، نتیجه‌ فعالیت رادیکال‌های آزاد و حضور آن در بخش‌های مختلف بدن است. در نتیجه سیستم ایمنی تضعیف می‌شود و موجب جهش سلولی و ایجاد بیماری‌های مزمن می‌شود. به لیمو تاثیر مثبتی در افزایش سلول‌های سفید بدن دارد و سیستم ایمنی را تقویت می‌کند.
پایین‌آوردن تب

در طب سنتی از به لیمو به‌عنوان دارویی خوی‌آور یا عرق‌زا استفاده می‌شده است. این گیاه باعث تعریق و کاهش میزان و درجه‌ی تب است. ضمن اینکه برای درمان بیماری‌های التهابی نیز مفید است. خواص به لیمو در رفع مشکل التهاب بدن بسیار قابل‌توجه است.
کاهش اضطراب

یکی دیگر از خواص به لیمو کاهش تشویش و اضطراب است. خواص به لیمو در این زمینه به‌خاطر وجود آنتی‌اکسیدان‌هایی است که موجب تعادل هورمونی در بدن می‌شوند. از دیرباز از این ماده به‌عنوان نوشیدنی آرامش‌بخش در کاهش اضطراب بهره گرفته می‌شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *