در حالی که ژنتیک نقش بسیار مهمی در رشد موهای سالم دارد، عوامل دیگری هم می‌توانند روی آن تاثیرگذار باشند.

شاید تا به حال برای شما سوال شده باشد که آیا روشی وجود دارد که باعث افزایش رشد مو تدریجی شود؟ آیا محصولی وجود دارد که به سرعت رشد موها کمک کند؟ در این بخش از مجله دلتا می‌خواهیم به بررسی این روش‌ها بپردازیم.
موی انسان چطور رشد می‌کند؟

مو از ریشه در پایین فولیکول زیر پوست رشد می‌کند. خون موجود در پوست سر به فولیکول می‌رود و اکسیژن و مواد مغذی ریشه مو را تامین می‌کند که به رشد مو کمک می‌کند. وقتی موهای شما رشد می‌کند، پوست سر را کنار زده و از کنار غده‌ چربی عبور می‌کند.

افزایش رشد مو
۸ راهکار برای افزایش سرعت رشد مو
از رژیم‌های غذایی محدودکننده اجتناب کنید

رژیم‌های غذایی محدودکننده می‌توانند مواد مغذی لازم برای رشد مو را کاهش دهند. از آنجا که رشد مو نسبت به بسیاری از عملکردهای دیگر بدن در اولویت قرار ندارد، به محض اینکه بدن شما دچار کمبود مواد غذایی شود اولین جایی که دچار آسیب‌های ناشی از این کمبود می‌شود، موهای شما است.
میزان مصرف پروتئین را برای افزایش رشد مو بررسی کنید

داشتن یک رژیم غذایی سالم برای سلامت کل بدن از جمله موها ضرورت دارد. یک رژیم غذایی مناسب دارای میزان کافی پروتئین است. پروتئین برای افزایش رشد مو ضروری است. بهتر است که روزانه ۵۰ گرم پروتئین یا بیشتر مصرف کنید تا موهای سالم داشته باشید و سرعت رشد مو را افزایش دهید.
از محصولات حاوی کافئین استفاده کنید

مصرف خوراکی کافئین می‌تواند انرژی بدن را افزایش دهد و حال و هوای ما را بهتر کند اما یک تحقیق انجام شده توسط محققان هم نشان داده است که کافئین می‌تواند رشد مو را افزایش دهد. بر اساس این تحقیق، کافئین می‌تواند رشد موهای جدید را در سطح مولکولی و سلول تحریک کند.
از عصاره‌ها و روغن‌های گیاهی استفاده کنید

عصاره‌های گیاهی نه تنها رایحه‌ خوبی دارند بلکه خواص فراوانی برای سلامت بدن از جمله موها هم دارند. یک تحقیق نشان داده است که مصرف روزانه‌ ۴۰۰ میلی‌گرم روغن دانه‌ کدو به شکل کپسول می‌تواند باعث افزایش رشد مو در مردان شود.

افزایش رشد مو
مواد مغذی لازم برای افزایش رشد مو را دریافت کنید

برخی ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب خاص برای سلامت کلی بدن مهم هستند و همچنین در تامین انرژی لازم بدن برای افزایش رشد مو نقش اساسی دارند. یک تحقیق نشان داده است که مصرف مکمل‌های امگا ۳ و امگا ۶ به مدت ۶ ماه می‌تواند از مو در برابر ریزش محافظت کند.
پوست سر را ماساژ دهید

این عمل می‌تواند باعث آرامش و کاهش استرس شود. ماساژ منظم پوست سر می‌تواند باعث حفظ سلامت موها و تحریک رشد آن‌ها شود. ماساژ پوست سر با گشاد کردن عروق خونی زیر پوست، باعث محکم‌تر شدن و ضخیم‌تر شدن تارهای مو می‌شود. در نتیجه موها کمتر آسیب می‌بینند و کمتر دچار ریزش می‌شوند.
از روش درمانی پلاسمای غنی از پلاکت استفاده کنید

استفاده از این روش درمانی در پوست سر می‌تواند فولیکول‌های خفته‌ مو را از خواب بیدار کند و در نتیجه باعث افزایش رشد مو شود. درمان یک بار در ماه، به مدت ۳ ماه و بعد از آن هر ۶ ماه یک بار انجام می‌شود.
از حرارت زیاد دوری کنید

حرارت ناشی از دستگاه‌های فرکننده، سشوار و … می‌تواند به موهای شما آسیب برساند و باعث شکستگی و موخوره شود. اگرچه ممکن است به طور کلی اجتناب از این وسایل ممکن نباشد اما می‌توانید تعداد دفعات استفاده از این ابزارها را محدود کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *