در هنگام جستجوی خانه برای اجاره، اغلب با آشپزخانه‌هایی مواجه می‌شوید که مطابق میل دل شما طراحی و ساخته نشده‌اند. این ممکن است به خاطر آن باشد که صاحبخانه سعی کرده است کمی صرفه‌جویی کند، مستاجر قبلی آشپزخانه را در شرایط بدی گذاشته و رفته است، مورد اجاره قدیمی است یا مکان مورد نظر اسباب و وسایل قدیمی دارد. موقع طراحی آشپزخانه‌تان، بهتر است قبل از ایجاد تغییرات طراحی قابل توجه دقت کنید چون بعضی تغییرات ممکن است مورد مخالفت و خواسته‌های صاحبخانه‌تان باشد. مهم است که همیشه پیش از انجام هر تغییری در طراحی فضای خانه ابتدا از صاحبخانه‌تان اجازه بگیرید، تا اینکه برای پول پیش‌تان اتفاق بدی نیفتد. در ادامه با ما همراه باشید تا ۱۰ نکته برای تزیین و تغییر دکوراسیون آشپزخانه با کمترین هزینه را بدانید.

تغییر دکوراسیون آشپزخانه
تغییر دکوراسیون آشپزخانه با کمترین هزینه
۱. فضای بیشتری را امتحان و پیدا کنید

یک آشپزخانه‌ی تنگ و تاریک یکی از آن چیزهایی است که می‌تواند به راحتی اعصاب شخصی را به هم بریزد. ممکن است صاحبخانه‌تان بر حسب ضرورت برای پس انداز مقداری پول، تصمیم گرفته باشد آشپزخانه آپارتمان را به نحوی درست کند که هرچه کمتر جا بگیرد. با وجود این نکته‌ی مثبت آن است که می‌توانید این مشکل تا حدودی با استفاده از تکنیک‌های طراحی برطرف کنید.

یک راه که می‌توانید با استفاده از آن کمی به فضای آشپزخانه‌تان بیفزایید بهره بردن از فضای عمودی است. بسیاری از آدم‌ها هرگز به ناحیه‌ی عمودی بزرگی که در آشپزخانه‌شان وجود دارد فکر نمی‌کنند.

فضای عمودی بسیار زیادی در اکثر آشپزخانه‌ها وجود دارد و همچنین قفسه‌های جاداری که یا روی دیوار کار گذاشته شده‌اند یا روی کابینت‌ها و می‌توانند به آزادسازی کمی فضا کمک کنند.

به علاوه، می‌توانید با گرفتن فضای اتاق‌های دیگر کمی از فضای آشپزخانه را آزاد کنید. می‌توانید با ادامه دادن رویه‌ی کانتر آشپزخانه تا اتاق بغلی این کار را انجام بدهید.

علاوه بر آن، می‌توانید با خریدن یک «جزیره‌ی آشپزخانه» (جزیره آشپزخانه یک پیشخوان مستقل است که جدا از دیگر کابینت‌ها و پیشخوان‌ها، درست در وسط فضای آشپزخانه قرار می‌گیرد. این قطعه چند کاره به کارایی آشپزخانه افزوده و ظاهر آشپزخانه را زیبا می‌کند.) فضای مورد نیاز را به آشپزخانه‌تان بیفزایید. علاوه بر آنکه به شما فضای اضافه‌ای می‌دهد، حرکت دادنش به لطف چرخ‌هایی که دارد کار ساده‌ای است. از این رو می‌توانید آن را هنگام نقل مکان به جایی جدید به راحتی جابجا کنید.

تغییر دکوراسیون آشپزخانه به غیر از زیباتر کردن دکور خانه‌تان، می‌تواند به راه خود را باز کردن در آشپزخانه و حصول اطمینان از استفاده‌ی درست فضا کمک کند.
۲. آشپزخانه‌تان را مرتب و منظم کنید

پس از آنکه کمی فضا به آشپزخانه افزودید، کار بعدی که نیاز است انجام دهید مرتب کردن دکور، لوازم، و وسایل آن است. مرتب و منظم کردن آشپزخانه‌تان می‌تواند نه تنها باعث تر و تمیز به نظر رسیدنش بشود بلکه آن‌را جذاب‌تر نیز بکند.

برای مرتب و منظم کردن آشپزخانه، باید مطمئن شوید فقط وسایل مورد نیاز روی پیشخوان باقی مانده‌اند. اقلام غیر ضروری را درون کابینت بگذارید ، تا فضایی از آشپزخانه نگیرند. همچنین، ممکن است بخواهید در راستای خرید دراورها و کمدهایی سرمایه‌گذاری کنید که نظم و ترتیبی درست و حسابی به آشپزخانه‌تان می‌بخشند.

علاوه بر آن، ممکن است تابه‌ها و ظروف را از دیوار آویزان کنید تا فضای آشپزخانه را آزاد سازید. این کار نه تنها فضای بیشتر بر روی پیشخوان به شما می‌دهد بلکه باعث جذاب و زیبا به نظر رسیدن آشپزخانه‌تان نیز می‌شود. یا اینکه، ممکن است دلتان بخواهد یک تخته‌ی سوراخ سوراخ تعبیه کنید که لوازم و اثاثیه‌ی سنگین را به آن می‌آویزید. این کار به بهبود ظاهر آشپزخانه‌تان کمک خواهد کرد.

به علاوه، در سازماندهی و مرتب‌سازی‌تان، سعی کنید اقلام را دسته بندی کنید. به فکر آن باشید که هر گونه را در دسته‌بندی درست خودش قرار دهید. این کار می‌تواند آشپزخانه‌ی قدیمی شما را تغییر شکل و به آن ظاهری شیک و تمیز بدهد.

مطلب مرتبط: ۵ نکته مهم که درباره اجاره اولین آپارتمان تان باید بدانید
۳. چند تا اثر هنری اضافه کنید

قرار دادن چند اثر هنری در آشپزخانه می‌تواند در برآورده کردن نیاز شما به تبدیل آشپزخانه خسته کننده‌تان به یک مکان دنج و آراسته و مزین کمک کند. اغلب اوقات، آشپزخانه‌ها بدون آنکه چیزی روی دیوارشان باشد، ساده و بی روح هستند.

اضافه کردن چند قطعه هنری به دیوار می‌تواند جذابیت آشپزخانه را تغییر دهد و آن را جالب‌تر کند. به علاوه، ممکن است به شما اجازه دهد کمی به آشپزخانه‌ی جدیدتان شخصیت بدهید.

همچنین، ممکن است تصمیم بگیرید بسته به فصلی که در آن هستید اثر هنری درون آشپزخانه‌تان را تغییر بدهید. بنابراین، می‌توانید در فصل زمستان یک آدم برفی از دیوار آویزان کنید و با تابش آفتاب در بهار گلی روشن رنگ اضافه کنید.

مطلب مرتبط: ۱۵ توصیه برای اسباب کشی سریع و آسان که نباید فراموش کنید
۴. چند گل و گیاه به فضای آشپزخانه اضافه کنید

اگر درگیر این هستید که روح و سرزندگی به آشپزخانه‌تان بیاورید، پس داشتن گیاه و گل در فضای آشپزخانه می‌تواند جوابی برای این نیاز شما باشد. قرار دادن یکی دو گلدان درآشپزخانه می‌تواند در اندک زمانی به آن روح ببخشد.

عموما استفاده از گیاهان برای بهبود ظاهر آشپزخانه‌ی تازه کار ساده‌ای است. ممکن است تصمیم بگیرید گیاهانی را بخرید که به اندازه‌ی کافی رشد کرده‌اند یا گیاهی را که به رشد کامل نرسیده بخرید و آن را در گلدان بکارید و چند هفته صبر کنید تا رشد کند.
۵. تنظیم نور آشپزخانه برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه

نور ضعیف ممکن است تفاوت بین لذت بردن از یک وعده‌ی غذای خانگی و سفارش یک وعده فست فود باشد. وقتی پس از یک روز پر استرس کاری به آشپزخانه‌ی کم نور خود می‌روید، ناخودآگاه‌تان پیوسته به شما خواهد گفت برو بیرون و به دنبال یک جای دیگر باش! به علاوه، چراغ‌های قدیمی و تار خیلی غیرجذاب به نظر می‌رسند. با وجود این، چند راه برای برطرف کردن این معزل وجود دارد من جمله:

عوض کردن چراغ‌ها یا لامپ‌ها. لامپ‌های قدیمی و کم نور را با لامپ‌های جدید که به اندازه‌ی کافی برای روشن کردن آشپزخانه‌تان نور دارند عوض کنید. اما، با آنکه فلورسانت آشپزخانه‌تان را روشن می‌کند، ممکن است کل نقایص موجود در آشپزخانه‌تان را نمایان سازد مثلا کف آشپزخانه که قدیمی و از مد افتاده شده است.

توصیه می‌شودلامپ‌های قدیمی را با لامپ‌های سفید روشن و پرنور عوض کنید. این‌ها به خاطر آن توصیه می‌شوند چون به اندازه‌ی کافی روشن هستند که به نحو موثری نور فضا را زیاد کنند.

به علاوه، آویختن آینه‌ای نزدیک جایی که اکثر کارهای‌تان را انجام می‌دهید می‌تواند به نورپردازی کمک کند. آینه نور را منعکس می‌کند تا اینکه فضای کاری‌تان روشن شود. به علاوه، نورپردازی صحیح به شما کمک خواهد کرد احساس کنید آشپزخانه‌تان بسیار بزرگ و جادار است.

مطلب مرتبط: ۴ روش کنار آمدن و سازش با صاحبخانه که هر مستاجر باید بداند!
۶. فضا را رنگ آمیزی کنید

نقاشی قدیمی با خراش‌ها و لکه پیس‌های متعدد می‌تواند باعث چشم درد کسانی بشود که به آشپزخانه‌تان پا می‌گذارند. اما جای امیدواری آنجا است که می‌توانید این مورد را به آسانی با رنگ آمیزی جدید فضا برطرف کنید. دیوارهایی که خوب نقاشی شده باشند می‌توانند آشپزخانه‌تان را از یک ظاهر قدیمی به ظاهری تمیز و تازه تغییر شکل بدهند.

درحالی که اکثر صاحبخانه‌ها عموما با اینکه مستاجرشان آشپزخانه را رنگ کند هیچ مشکلی ندارند، اما بهتر است پیش از انجام هر تغییری بر روی دیوارها با او صحبت کنید. با درخواست اجازه از صاحبخانه، قادر خواهید بود از حفظ ودیعه‌ی خود اطمینان حاصل کنید.

به علاوه، ممکن است روی پیشخوان آشپزخانه و سایر وسایل معقول را رنگ آمیزی کنید و تجهیزاتی مانند کابینت‌ها را تعمیر و مرمت کنید.

مطلب مرتبط: همسایه بد: ۳ نوع همسایه آزار دهنده و راه کنار آمدن با آن‌ ها
۷. داخل آشپزخانه قالیچه پهن کنید

اگر از کفپوش آشپزخانه‌ی جدیدتان رضایت ندارید، پهن کردن قالیچه در آن می‌تواند راه حل واقع‌بینانه‌ای باشد که ممکن است نگرانی‌های طراحی را برطرف کند. این کار به آسانی کفپوش‌های قدیمی یا زشت را که ممکن است دلتان نخواهد میهمان ها ببینند می‌پوشاند.

به علاوه، جابجا کردن قالیچه آسان است در نتیجه سرمایه‌گذاری در آن حتی امروز یک تصمیم گیری مالی مطمئن به نظر می‌رسد. می‌توانید سعی کنید یکی را پیدا کنید که نه تنها با کفپوش‌تان سازگار باشد بلکه با اثاثیه و وسایل و سایر رنگ‌های درون اتاق همخوانی داشته باشد. این امر به تقویت دکور خانه کمک خواهد کرد و باعث می‌شود همه چیز درون آشپزخانه به هم بیاید.

با وجود این، بهتر است قبل از تصمیم گیری به استفاده از قالیچه خوب فکر کنید. عاقلانه آن است موردی را انتخاب کنید که شستن یا جارو کشیدنش راحت باشد. پیش از خرید قالیچه درباره‌ی نحوه‌ی تمیز کردن آن فکر کنید.
۸. کانتر گرانیتی استفاده کنید

اگر مد جدیدی از طراحی وجود داشته باشد که چند سال گذشته را تحت تاثیر خود قرار داده است، کانترهای گرانیتی است. امروزه استفاده از گرانیت جای مدل‌ها و طرح‌های قدیمی را گرفته است. با وجود این، بسیاری از خانه‌های اجاره‌ای ممکن است همچنان همان کانترهای قدیمی را داشته باشند در نتیجه لازم است کانتر آشپزخانه‌تان را عوض و با گرانیت جایگزین کنید.

کانترهای آشپزخانه که از گرانیت درست شده‌اند نه تنها شیک هستند بلکه بسیار کاربردی‌اند و مراقبت از آن‌ها ساده است. نیازی نیست نگران آسیب دیدن کانترهای گرانیتی باشید چون از سنگی بسیار با دوام است و در آشپزخانه‌های پر تردد هم به خوبی دوام می‌آورد. گرانیت همچنین طرح‌های مختلفی دارد. بنابراین، بهترین کار آن است سنگ‌هایی را بیابید که از همه بهتر با دکور خانه‌تان سازگار هستند.
۹. بعضی از وسایل و اثاثیه را عوض کنید

ممکن است آشپزخانه‌تان قدیمی به نظر برسد و به خاطر وجود وسایل و اثاثیه کهنه چندان چشمنواز نباشد. همچنین ممکن است انجام کارهای ساده در آشپزخانه بدون وسایل و اثاثیه جدید سخت باشد.

خلاص شدن از وسایل زنگ زده و کهنه می‌تواند آشپزخانه را دگرگون کند و ظاهری شیک و مدرن به آن ببخشد. جایگزینی وسایل و اثاثیه‌ای مانند یخچال مثلا- می‌تواند به بهبود ظاهر آشپزخانه کمک کند.
۱۰. کابینت ها را بروزرسانی کنید

کار ساده‌ای مانند تازه‌سازی کابینت‌ها می‌تواند اثرات مثبتی روی فضای داخلی آشپزخانه داشته باشد و باعث شود فضای آن به روزتر به نظر برسد. با وجود این، پیش از تغییر ظاهر کابینت‌ها، مهم است که از صاحبخانه اجازه بگیرید.

ممکن است به فکر رنگ کردن کابینت‌ها با رنگ‌های شادی باشید که در تطابق با فضای داخلی آشپزخانه‌تان هستند. یا اینکه، ممکن است کابینت‌ها را با استفاده از ترکیب سرکه‌ی سفید و آب گرم تمیز کنید، تا از جای انگشت‌های چسبناک یا مانده‌های آشپزی که می‌توانند بر ظاهر آشپزخانه اثر بدی بگذارند خلاص شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *