بیوگرافی امیرحسین آرمان همراه با مصاحبه و عکس

امیرحسین آرمان متولد 14 آبان 1361 در تهران، بازیگر است

فارغ التحصیل لیسانس رشته طراحی دکوراسیون داخلی است، با تخصص در كار دكوراسيون، مسلط بودن به زبان انگليسی و روانشناسی، خواننده هم است وی مجرد است و تاکنون ازدواجی نداشته است با بیوگرافی امیرحسین آرمان در بیوگرافیها همراه باشید
شروع بازیگری

سال 1381 با شركت در كلاس‌ های مرحوم مصطفی اسكويی فن بازيگری را آموخت و سال 83 بود كه بطور حرفه‌ ی وارد عرصه سينما شد

محمدرضا شریفی‌ نیا وی را برای فیلم ازدواج به سبک ایرانی سال 83 به حسن فتحی معرفی کرد و او اولین تجربه خود را در این فیلم کسب کرد

عکس امیرحسین آرمان در مانکن
امیرحسین آرمان در مانکن
امیرحسین آرمان در مانکن
رسیدن به شهرت

با نقش کیوان سریال کیمیا در سال 1394 در نقش شهریار کامفر به یکبار به شهرت رسید، دربیوگرافی امیرحسین آرمان زمان به شهرت رسیدن وی را زمانی میتوان گفت که در سریال پریا در نقش یک فرد ایدزی بازی کرد
از این رشته به آن رشته

جالب ترین نکته بیوگرافی امیرحسین آرمان عزیز ماجرای درس خواندن او است :

رشته اصلی‌ ام در دبیرستان، تجربی بود اما می‌ خواستم هنر بخوانم

یک اشتباه کوچک کردم به جای مبانی هنرهای تجسمی دو، کتاب 1 را خواندم و امتحان تغییر رشته را از دست دادم بعد از آن، کنکور دادم و زبان قبول شدم که نرفتم بعد از این همرفتم سربازی …

بعد از سربازی یک ترم روانشناسی خواندم، بعد آن را هم ول کردم و آمدم طراحی دکوراسیون داخلی خواندم و لیسانس گرفتم

بیوگرافی امیرحسین آرمان و عکسهای جدیدش
امیرحسین آرمان پریا
امیرحسین آرمان پریا
ازدواج امیرحسین آرمان

پر جستجوترین مسئله در بیوگرافی امیرحسین آرمان عزیز بحث ازدواج و همسرش است امیرحسین مجرد است و درباره عشق میگوید:

من در زندگي شخصی ام به عشق اعتقاد دارم و عاشق شدم

اما ازدواج رمزی است که هنوز برايم پيش نيامده. خيلی درگير زمان نيستم و معتقدم اگر شما در سنی ازدواج کنيد که عشق برای تان به وجود آمده خيلی بهتر از آن است
شغل دوم و خوانندگی

وی علاوه بر هنر بازیگری در عرصه خوانندگی و مدلینگ لباس هم فعالیت دارد،

او اولین آهنگ خود را در عید نوروز 1394 بنام آتش و دومین اثرش رو در فروردین 1395 با همکاری امیر مسعود با نام هر شب منتشر کرد

عکسی که امیرحسین آرمان در اینستاگرامش منتشر کرد

بازیگری بدون آموزش

كشش به سوی اين حرفه اگر در ذات فرد باشد منجر به موفقيت می شود

تكنيک بازيگری آموختن، به حتم به بهبود نقش آفرينی كمک می كند ولی لزوم كار نيست و بی آموزش نيز می توان بازيگر موفقی بود
موسیقی

موسیقی دغدغه بسیار جدی من است و این روزها بیشتر وقتم را صرف آن می کنم، اما اگر مردم انتقاد کنند دیگر نمی‌ خوانم

من در کار هنرپیشگی همیشه پافشاری داشته‌ ام اما چون موسیقی را در کنار آن جلو می‌ برم، پافشاری آن مدلی نخواهم داشت
دعوت شبکه جم

از شبکه جم پیشنهاد کار دارم به من گفته شده در همان زمانی که سریال پریا پخش می شود، به ترکیه مهاجرت کنم و با آنها هر مبلغی که می خواهم قرارداد ببندم که من نپذیرفتم

امیرحسین آرمان در کنار پوریا پورسرخ در سریال کیمیا
فیلم های امیرحسین آرمان
سینما

    1396دشمن زن
    1395نهنگ عنبر 2
    1394آنها
    1393خبر خاصی نیست
    1393داره صبح میشه
    1393شیفت شب
    1392نازنین
    1391بشارت به یک شهروند هزاره سوم
    1391ساکن خانه چوبی
    1390دوباره باهم
    13٨٩من مادر هستم
    1389برف روی شیروانی داغ
    1389در امتداد شهر
    1388بیداری رؤیاها
    1388یه حبه قند
    1387امشب شب مهتابه
    1386صد سال به این سالها
    1385هدف اصلی
    1383ازدواج به سبک ایرانی

فیلم های تلویزیونی

    سال پخشنام سریال
    1391–1392کلاه پهلوی
    1392سرزمین کهن
    1392پیدا و پنهان
    1392زخم
    1394کیمیا
    1395پریا
    1396مرز خوشبختی
    ***بانوی عمارت

نمایش خانگی

    1397 ممنوعه
    1398مانکن

مصاحبه با امیرحسین آرمان

دلمان نیامد در ادامه بیوگرافی امیرحسین آرمان مصاحبه اختصاصی که با ایشان انجام شده است را برایتان درج نکنیم ، با بیوگرافیها همراه باشید

امیرحسین آرمان بازیگر جوان سینمای ایران، بازیگری كه چند سالی است بر پرده‌های سینما ظاهر شده است، بازیگری كه دورنمای خوبی از فعالیت‌های هنری وی به چشم می‌خورد، می‌گوید از آن دست بازیگران نیست كه سینما او را انتخاب كرده باشد یا او سینما را بلكه معتقد است هردو با هم منتخب یكدیگرشدند و می‌گوید كه با تخصص در كار دكوراسیون، مسلط بودن به زبان انگلیسی و آموختن علم روانشناسی، بازیگری را پیشه حرفه‌ای خود كرده است و امید دارد دراین وادی خوش بدرخشد. آرمان را با چهره‌ای آرام بر پرده سینما‌ها می‌شناسیم.

چهره‌ای آرام برخلاف صدایش كه پر از شور است وجوانی، شور و اشتیاقی كه نوید روزهای روشن را می‌دهد، روزهای روشنی كه نقش آفرینی‌های همین اولین‌های راهش خبر از موفقیت آینده را می‌دهد. صدایش از پس فاصله به گوش می‌رسد، فاصله‌ای دور از پایتخت، جایی حوالی شهر لاهیجان، همان جایی كه برای بازی در فیلم «ساكن خانه چوبی» آخرین كار حسینعلی لیالستانی رفته است.

درپس صدایش صوت امواج دریا است… در فاصله مكانی دور به گفت‌و‌گو با امیرحسین آرمان نشستیم كه می‌توان او را از جمله بازیگران خوب امروز و آینده دانست.

دختر بچه‌ای شش ساله است، علاقه زیادی به دایی‌اش دارد و دایی او به جبهه می‌رود‌… فیلم داستان تنهایی‌های دختر پس از عزیمت دایی‌اش به جبهه است.فیلمی كه ژانر دفاع مقدس ندارد و حول‌وحوش جنگ نمی‌گذرد، دنیای خاص خود را دارد كه باید دید.دراین فیلم نقش دایی دختر شش ساله را بازی می‌كنم.

این‌گونه از روایت آخرین كار خود می‌گوید؛ همان فیلمی كه او را به شمال كشور كشانده است و می‌گوید كه احتمال رسیدن فیلم به جشنواره فیلم فجر زیاد است. فیلمی كه نقشی متفاوت از تمام نقش هایش را در آن بازی كرده است. آرمان بازیگر جوان خوش آینده سینمای ایران با گفتن از آخرین كار خود برمی‌گردد به روزهای نخست به همان روزی كه تصمیم قاطع گرفت كه گذشته از همه تخصص‌هایش بازیگر شود.
بیوگرافی امیرحسین آرمان همراه با مصاحبه
بیوگرافی امیرحسین آرمان همراه با مصاحبه

ازچه سالی وچه شد كه نام امیرحسین آرمان میان نام بازیگران نام آشنای كشور قرار گرفت؟

سال1381 بود. با شركت در كلاس‌های مرحوم مصطفی اسكویی فن بازیگری را آموخته و سال 83 بود كه به‌طور حرفه‌ای وارد عرصه سینما شدم. «ازدواج به سبك ایرانی » كاری از حسن فتحی نخستین فیلمی بود كه در آن نقش‌آفرینی كردم.

امیرحسین آرمان درحالی از «ازدواج به سبك ایرانی» اولین كار سینمایی خود می‌گوید كه نگاهی به كارهای او درهشت سال فعالیت هنری نشان می‌دهد سال 85 «هدف اصلی » سال 86 «صدسال به این سالها» سال 87«امشب شب مهتابه» سال 1388 «بیداری رؤیاها» و «برف روی شیروانی داغ» سال 1389 در دو فیلم «یه حبه قند» و «من مادر هستم» سال 90 نیز در فیلم « دوباره باهم » نقش‌آفرینی كرده است ودر حال حاضر در فیلم «ساكن خانه چوبی» مشغول بازی است كه همه به نوعی از كارهای خوب سینما بوده و نمایانگر این است كه با تمام جوانی درعرصه هنر هفتم آرمان می‌داند كه چگونه انتخاب كند.

آموختن آكادمیك بازیگری چقدر در موفق بودن یك بازیگر مؤثراست؟

كشش به سوی این حرفه اگر در ذات فرد باشد با به بالفعل شدن منجر به موفقیت می‌شود. تكنیك بازیگری آموختن، به حتم به بهبود نقش آفرینی كمك می‌كند ولی لزوم كار نیست و بی‌آموزش نیز می‌توان بازیگر موفقی بود كه نمونه از این دست بسیار است.

بین علاقه و توانایی تفاوت بسیاری است.داشتن قدرت بازیگری و توان آن ركن اصلی است كه باید به آن رسید، وقتی به این نقطه رسیدی آسوده نقش‌آفرینی می‌كنی و با مخاطب ارتباط برقرارخواهی كرد و به مرور این جنس از نقش‌آفرینی و ارتباط با مخاطب عمیق‌تر و سریع‌تر نیز می‌شود كه رسیدن به مرز دلچسب بودن از دید تماشاگر از آمال هر بازیگری است كه نشان از قدرت بازیگری وی دارد.

آرمان درحالی از تكنیك‌های آموزشی بازیگری می‌گوید كه معتقد است به خاطر فرد خاص یا دیده شدن بازیگر نشده است بلكه همیشه در وجودش حس خوبی نسبت به حرفه بازیگری داشت كه درنهایت آن را به هدف مبدل كرد و به آن رسید.رسیدنی كه درابتدای راه خوب گام برداشته است و اگر چنین ادامه دهد نام آشناتر از این كه اكنون است در سینما خواهد بود.

وقتی مقابل دوربین قرار می‌گیرید چگونه غرق نقشی می‌شوید كه شما نیست ولی چنان ساده برخورد می‌كنید كه گویی شما همانی هستید كه در فیلم است؟

باید نقش را شناخت واین شناخت با مطالعه شكل می‌گیرد. مطالعه مردم كه به اصل مردم شناسی برمی‌گردد. مطالعه توانایی‌ها كه به قدرت خود و شناخت ازخود دارید و باید خود را به دقت از توان جسمی و كلامی و… درآینه خوب نگاه كرد تا نقش خوب آفرید، نقشی كه ارتباط با مخاطب را راحت برقرار كند.

مطالعه دیگر چگونه مواجه شدن با نقش است، این‌كه چگونه به نقش بنگری و ازچه زاویه‌ای به دنیای آن ورود داشته باشی كه طبیعی‌ترین بازیگری را شكل‌دهی كه به دل تماشاگر بنشیند در این فضا نحوه فیلمبرداری و كارگردانی نیز نقش مؤثری دارد و این سه ضلع مثلث كه از بازیگر شروع شده و با تأثیرات هدایت كارگردان و تجهیزات فیلمبرداری به هم متصل می‌شود ستون‌های یك هنرآفرینی موفق است.

آرمان این‌گونه از چگونگی نقش آفرینی‌های خود می‌گوید همان نقش‌هایی كه تاكنون تكراری درآنها دیده نشده است و حتی می‌گوید در دو فیلمی كه نقش سرباز را بازی كرده است و هنوز فرصتی برای اكران عمومی آنها ایجاد نشده است نیز تنها لباس سرباز برتن دارد و نقش دو انسان متفاوت را بازی كرده است كه به استدلال وی هر سربازی یك فرد جدا از سربازدیگری است كه كاراكتر خاص خود را دارد.

زمانی به جشنواره فجر نمانده است در این جشن بزرگ سینما شاهد چه بازی‌هایی از امیرحسین آرمان خواهیم بود؟

با بازی در فیلم «ساكن خانه چوبی» در جشنواره فیلم فجر خواهم بود.

جشنواره فجر جشن سینماگران ایران است دراین جشن بزرگ یك سال تلاش سینماگران ایران به نمایش درمی آید. دراین جشن بزرگ سینماگران دور هم جمع می‌شوند فیلم‌ها را نگاه می‌كنند و كمی در حال و هوای سینمای قدیم فرو می‌روند. سینمایی كه زیاد هم از تغییر شكل آن نمی‌گذرد، ازهمان روزهایی می‌گویم كه مقابل گیشه سینماها تماشاچیان در صف‌های طویل پشت سرهم می‌ایستادند تا بلیت خریده و راهی سالن‌هایی شوند كه فیلم‌های ایرانی بر پرده آن به نمایش درآمده بود سینمایی كه دراین چند سال اخیر از تب و تاب افتاده ولی بی‌رمق همچنان ادامه راه می‌دهد.

چرا گیشه‌ها كم فروش شدند و تماشاچیان مشتاق بی‌اشتیاق؟

باید ریشه‌ای نگاه كرد تا ریشه‌ای مشكل حل شود. كمبود سوژه‌های اثرگذار، تعداد كم سینماها، بی‌توجه‌ای به خواسته مردم و… باعث كم شدن صف كشیدن‌های مردم برای دیدن یك فیلم سینمایی است درحالی كه سابقه نشان داده است اگر فیلم خوب ساخته و اكران شود مردم با همان اشتیاق برای دیدن می‌آیند و ركود فروش گیشه‌ها از بین می‌رود. این‌كه فیلم‌های مناسب برای اكران با مانع مواجه می‌شوند یكی دیگر از مشكلات سینمای امروز است.

وی این‌گونه از فروش گیشه‌های سینماهای ایران می‌گوید و درادامه به اعتقاد امیرحسین آرمان این جوان بازیگر موفق سینمای كشور، اگر فیلم كلاه قرمزی و بچه ننه پرفروش‌ترین فیلم امسال محسوب می‌شود تنها به دلیل نوستالژیك بودن فیلم و وجود یك سوژه ناب نبود بلكه درهمه دنیا و در تمام سینماهای جهان فیلم كودك پرفروش است. آرمان می‌گوید اگر فیلمسازی كم شود ولی با كیفیت و خوب باشد و اكران‌ها دچار گره نشود روزگار خوش سینما باز خواهد گشت.

عکس جذاب امیرحسین آرمان

ازمیان سینما و تلویزیون كدام برای «آرمان» هدف است؟

برای تلویزیون تاكنون تنها یك كار انجام دادم و آن «كلاه پهلوی» بود كه آن نیز از جنس كار تلویزیونی نبود و كارگردان آن نیز سینمایی بود. تاكنون به صورت جدی به تلویزیون فكر نكرده‌ام ولی درهای ورود به این دنیا را نبسته و شاید روزی با حضوری بیشتر دراین فضا كاركردم.

نقطه اوج ازدیدگاه كنونی «آرمان» به عنوان یك بازیگر جوان كه با انتخاب‌های سنجیده تاكنون موفق جلوه كرده است چیست؟

هرفردی دردنیای حرفه‌ای خود ایده‌آلی دارد و مقصودی، وقتی كه پا دراین عرصه هنری گذاشتم هدفگذاری‌هایی كرده بودم كه به‌هم‌ریختگی دوسال اخیر سینما نقطه‌های تعیین شده‌ام را تغییرداد ولی این به‌هم ریختگی ریتم و كند شدن مسیر رشد باعث تغییر مسیرم نشد بلكه موجب شد مقاوم‌تر به سوی هدف حركت كنم و آن رسیدن به جایگاه خوب بازیگری در نگاه مردم والبته خودم است كه تا خود از خود راضی نباشی موفقیت به سوی تو حركت نمی‌كند.

عکسی از جدیدترین کار امیرحسین آرمان مانکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *