بسیاری از علاقمندان به سلامتی و گیاهان دارویی به دلیل فواید و خواص شگفت‌انگیز انواع دمنوش ها از آنان به جای داروهای شیمیایی استفاده میکنند. در ادامه این نوشتار با ما همراه باشید تا ۱۰ بهترین دمنوش برای رفع بی خوابی را بشناسید.
بهترین دمنوش برای رفع بی خوابی
۱. دمنوش سنبل الطیب

۶ مهمترین خواص عرق سنبل الطیب برای سلامتی و آرامش دمنوش برای رفع بی خوابی

این دمنوش به عنوان یک ماده آرام‌بخش برای افراد مبتلا به اختلالات خواب مانند بی‌خوابی یا الگوی خواب نامنظم مفید است. این دمنوش، تحت هیچ شرایطی نباید با قرص‌های خواب همراه شود اما اگر به صورت جداگانه مصرف شود می‌تواند خواب خوب شبانه و حس سرحالی صبحگاهی را به شما هدیه کند.
۲. دمنوش زنجبیل

توصیه می‌کنیم دمنوش زنجبیل را مرتبا هر روز میل کنید. در صورت امکان، روزانه یک الی سه فنجان از این دمنوش مصرف کنید تا از فواید بی‌شمار آن برای سلامتی و خواب بهتر بهره‌مند شوید. همیشه ریشه‌ی تازه‌ی زنجبیل یا پودر آن را در فهرست خریدتان قرار دهید. به جای چای یا قهوه‌ی صبحانه، یا به عنوان نوشیدنی میان وعده، یا قبل از خواب از این دمنوش بنوشید. اگر مصرف دمنوش زنجبیل را در برنامه‌ی روزانه‌تان قرار دهید، میزان مصرف روزانه‌ی زنجبیل‌تان افزایش می‌یابد، و در نتیجه، بیش از پیش از فواید آن بهره‌مند خواهید شد. طعم دمنوش زنجبیل آرامش‌بخش و لذیذ است، و مصرف آن به شکل قابل ملاحظه‌ای باعث بهبود وضعیت سلامتی‌تان و وضعیت خوابتان می‌شود.
۳. دمنوش گل ماهور

خواص دمنوش گل ماهور

بی خوابی از جمله مشکلاتی است که روز به روز مردان و زنان بسیاری را در سنین مختلف گرفتار می‌کنند. به جای خوردن قرص‌های خواب شیمیایی، برای مبارزه با بی خوابی‌های شبانه می‌توانید به دمنوش گل ماهور متوسل شوید. این دمنوش مانند یک داروی آرام‌بخش طبیعی عمل می‌کند و اعصاب‌تان را آرام می‌کند.
۴. دمنوش گل داوودی

دمنوش گل داوودی سموم را از بین می‌برد و خون را پاکسازی می‌کند، بنابراین قادر به حمل اکسیژن و مواد مغذی بیش‌تری خواهد بود. به لطف این اثر، دمنوش داوودی راه‌حل خوبی برای افراد مبتلا به بی‌خوابی محسوب می‌شود. تمام کاری که باید انجام بدهید این است که هر روز این دمنوش را میل کنید.
۵. دمنوش گل یاس

خواص چای یاس

افرادی که از مشکلات خواب رنج می‌برند، اغلب در به خواب رفتن دچار دشواری‌هایی هستند. دمنوش یاس یا چای یاس کمک می‌کند تا سیستم عصبی خودگردان را آرام کنید، بنابراین سبب می‌شود که خواب آرامی داشته باشید. در واقع، این نیز یکی از بهترین مزایای دمنوش یاس یا چای یاس است که باید بکوشید از آن بهره‌مند شوید.
۶. دمنوش علف لیمو (لمون گرس)

علف لیمو منبع فوق‌العاده‌ای از ویتامین C، فولات، آنتی‌اکسیدان‌ها، پتاسیم و منیزیم است. این گیاه داروی که عطر و بوی مرکبات دارد، استرس را کاهش می‌دهد، بی‌خوابی را درمان و ارگان‌هایی مانند کبد و کلیه سم‌زدایی می‌کند. برای آماده کردن این دمنوش می‌توان از علف لیموی خشک یا تازه استفاده کرد. خیلی ساده مقداری از گیاه را داخل آب جوش بریزید و اجازه بدهید ده دقیقه بماند تا دم بکشد. زمانی که چای آماده شد، چند برش لیمو نیز می‌توانید به آن اضافه کنید. این دمنوش خوش‌عطر را بنوشید و از این روزهای گرم نهایت لذت را ببرید!
۷. دمنوش نعناع فلفلی

گیاه نعنا فلفلی منبع خوبی از ویتامین‌های A و C، آهن، مس، کلسیم و منگنز است. دمنوش نعنا فلفلی استرس را کاهش می‌دهد، مشکلات سینوس را درمان می‌کند، درد و گرفتگی قاعدگی را تسکین می‌دهد و به خواب بهتر شما کمک می‌کند. برای تهیه‌ی این دمنوش طراوت‌بخش، برگ‌های نعناع فلفلی (خشک یا تازه) را به آب جوش اضافه کنید و اجازه بدهید به مدت ۵ تا ۷ دقیقه دم بکشد. بعد ترکیب را صاف کنید و کمی آب لیمو و عسل برای بهبود طعم به آن اضافه کنید.
۸. دمنوش بابونه

خواص چای بابونه برای سلامت باروری و بارداری

مصرف دمنوش بابونه ذهن را آرام می‌کند و به شما کمک می‌کند که کیفیت خواب بهتری داشته باشید. این دمنوش یک جایگزین عالی قبل از خواب برای آرام کردن اعصاب و داشتن خوابی آرام و راحت در تمام طول شب است.
۹. دمنوش رویبوس

از آن‌جا که چای رویبوس فاقد کافئین است، پزشکان مصرف آن را به بیماران مبتلا به بی‌خوابی توصیه می‌کنند. فقط یک فنجان چای رویبوس قبل از خواب می‌تواند به بهبود کیفیت خواب‌تان کمک کند. به علاوه، همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، دمنوش رویبوس می‌تواند فشار خون و سطوح استرس را نیز کاهش دهد؛ به این ترتیب،‌ این دمنوش می‌تواند با بهبود وضعیت خلق و خو بر وضعیت سلامت قلبی‌تان را تاثیر مثبت داشته باشد. یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت نوشیدن دمنوش رویبوس یا نوشیدنی‌های حاوی این گیاه دارویی این است که نیازی به نگرانی درباره‌ی ایجاد اعتیاد به نوشیدن آن وجود ندارد.
۱۰. دمنوش بادرنجبویه

بادرنجبویه به تنهایی یا در ترکیب با سنبل‌الطیب، کیفیت خواب را در افرادی که از علائم یائسگی و بی‌خوابی رنج می‌برند، بهبود می‌دهد.این گیاه دارویی با افزایش GABA در مغز باعث کم شدن اختلال در اوضاع خواب می‌شود، بنابراین آرامش و راحتی را افزایش می‌دهد. بادرنجبویه در ۸۵٪ افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی و اختلالات خواب، سبب بهبود اوضاع خواب شد.دمنوش برای رفع بی خوابی که طبیعی و موثر هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *