یکی از دغدغه‌های کسانی که روزه می‌گیرند این است که بعد از ساعات طولانی گرسنگی، یکباره حجم زیادی از غذا را وارد معده خود نکنند که دچار مشکلات دیگری شوند. یک وعده غذای مناسب، این مشکل را برطرف می‌کند.
بهترین رژیم غذایی برای افطار

کسانی که روزه می‌گیرند و در عین حال قصد دارند تا وزن خود را هم کم کنند در ماه رمضان هم از مواد غذایی مورد نظر خود استفاده می‌کنند. از طرف دیگر همواره این در ذهن ‌می‌گذرد که افطار چه بخوریم تا خیلی چاق نشویم. در این بخش از مجله دلتا علاوه بر راهنمایی درباره مصرف غذاهای مقوی و کم کالری، بهترین رژیم غذایی برای افطار که به شما کمک می‌کند تا وزن خود را متناسب نگه دارید معرفی می‌کنیم.
نان و پنیر
بهترین رژیم غذایی برای افطار

از باز کردن روزه با آب سرد، نوشابه و مانند آن جدا خودداری کنید. بهترین نوشیدنی برای آغاز افطار، آب یا چای کمرنگ و گرم همراه با خرما است. بعد از آن نیز می‌توانید از مواد سبک و حاوی فیبر و قند طبیعی مانند خرما، کشمش و عسل استفاده کنید. اگر هم به چای شیرین علاقه دارید، بهتر است که از چای کمرنگ و مقدار کمی شکر استفاده کنید.

می‌توان شیر گرم، فرنی و حلیم‌های کم‌ روغن نیز مصرف کرد. همچنین آش‌هایی که حبوبات و رشته زیاد دارند مانند آش رشته، ممکن است معده را اذیت کنند. خوردن نان، پنیر، گردو و سبزی‌های ضدعفونی‌شده نیز توصیه می‌شود. بهتر است که در افطار سبزی مصرف شود چون فیبر سبزیجات آب را به خود جذب می‌کند.
غذای مفید برای افطار
رژیم مناسب و مغذی

اگر دوست دارید سه وعده دقیق از افطار تا سحر داشته باشید این روش را دنبال کنید و هر شب کمی آن را تغییر دهید تا بهترین رژیم غذایی برای افطار را داشته باشید.

افطاری: ۳ عدد خرما با ۲ لیوان آب به همراه ۱ عدد فیله مرغ کبابی و یک پیش‌دستی از سالادی که دوست دارید. یک مشت آجیل و یک فنجان چای یا قهوه
تمرین ورزشی هم بعد از افطار توصیه می‌شود و بعد از ورزش یک لیوان شیر با مواد پروتئینی مانند مغزها.
برای وعده غذایی بین افطاری و سحری می‌توانید از ۲ فنجان چای سبز و نصف طالبی استفاده کنید.
سحری: ۲ لیوان آب همراه ۱ فنجان بلغور جو دو سر پخته‌شده در ۲ فنجان شیر بدون چربی که روی آن یک عدد موز و یک عدد خرمای خردشده قرار دارد.

بهترین رژیم غذایی افطار
نکات مهم برای بهترین رژیم غذایی برای افطار

بین افطار و خواب، آب کافی بنوشید تا مانع کم‌آبی شود.
قند و غذاهای شیرین را زیاد مصرف نکنید.
غذاهای تند و ادویه‌دار را کم کنید.
از نوشیدنی‌های حاوی کافئین مانند کوکا، چای و قهوه دوری کنید، زیرا کافئین باعث افزایش ادرار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *