آشپزی تنها بلد بودن طریقه طبخ هر غذا نیست. سرآشپزان بزرگ دنیا با استفاده از مواد غذایی مختلف و ترفندهای آشپزی طعم و عطر بی‌نظیری به غذا می‌بخشند که بد نیست شما هم با چند مورد آن آشنا شوید.
ترفند آشپزی جالب و کاربردی

در این بخش با ۱۰ ترفند آشپزی جالب و کاربردی آشنا‌ می‌شویم. آشپزی یک هنر است و این هنر خوش‌طعم رمز و رازهای زیادی دارد. حرفه‌ای‌‌ها برای تند کار کردن و بهتر نگه داشتن مواد غذایی از ترفندهای خاص و جالبی استفاده‌ می‌کنند که در ادامه این مطلب با ۱۰ مورد از آن‌ها آشنا‌ می‌شویم. با مجله دلتا همراه باشید.
نگهداری سبزیجات

حرفه‌ای‌‌ها برای اینکه سبزیجات را تازه‌تر و همچنین شاداب نگه دارند، آن‌ها را درون یک فویل آلومینیومی می‌گذارند.‌ می‌توانید امتحان کنید تا نتیجه آن را مشاهده کنید.
ترفند آشپزی
برش سریع و تیز کیک

می‌خواهید کیک خود را سریع و تمیز برش دهید؟ برای این کار یک روش جالب وجود دارد: چاقو را زیر آب گرم نگه دارید، آب گرم باعث‌ می‌شود چاقو سریع ببرد و خرده‌‌های کیک به آن نچسبند.
پخت با کیفیت همبرگر

شما هم وقتی همبرگر سرخ‌ می‌کنید دورش‌ می‌سوزد و وسط آن خام‌ می‌ماند؟ برای پخت کامل و سریع همبرگر یک راه خوب وجود دارد: با انگشتان خود یک گودی وسط آن ایجاد کنید! هم سریع‌تر‌ می‌پزد و هم مغزپخت‌ می‌شود!
گرم کردن پیتزا

اگر یک پیتزا خریدید و نتوانستید آن را تمام کنید و تصمیم گرفتید آن را دوباره گرم نمایید، نگران خشک شدن پیتزا در فر نباشید. قبل از اینکه پیتزا را در فر اجاق خود بگذارید مقداری آب روی آن اسپری کنید تا رطوبت خود را از دست ندهد و خشک نشود.
حقه چاقو

چاقو دائما از دستت‌تان سر‌ می‌خورد؟ از چند کش پول استفاده کنید، با این کار هنگام برش مواد غذایی تسلط کافی را خواهید داشت.
ترفند آشپزی خاص
کدام لیمو ترش‌تر است؟

اگر از لیموترش زیاد استفاده‌ می‌کنید و نمی‌دانید کدام یک طعم ترش‌تر یا شیرین‌تری دارد به پوست آن توجه کنید! هر چقدر پوست لیمو نازک‌تر باشد، ترش‌تر است و هرچقدر پوست آن ضخیم‌تر باشد، شیرین‌تر است.
تخم‌مرغ تازه

ترفند گذاشتن تخم‌مرغ در ظرف آب واقعا جواب‌ می‌دهد اما راه دیگری هم وجود دارد، به حلقه سفیدی که دور زرده تخم‌مرغ وجود دارد توجه کنید، تصویر ۱ تازه‌ترین و تصویر ۳ کهنه‌ترین تخم‌مرغ را نشان‌ می‌دهد.
آشپزی جالب
پخت سوسیس و‌‌ هات داگ

اگر‌ می‌خواهید سوسیس را سریع‌تر و تردتر سرخ کنید، دور آن برش‌‌های منظمی ایجاد کنید. با این کار خواهید فهمید که یک سوسیس واقعی چقدر خوش‌طعم است.
کیک تازه

اگر‌ می‌خواهید کیک برش‌خورده خود را در یخچال نگه دارید بهتر است با خلال دندان به نواحی برش‌خورده کمی نان بچسبانید تا مانع از خشک شدن و عوض شدن مزه کیک شما شود.
کیک تازهتخم‌مرغ زرده عسلی

تصویر زیر نشان‌ می‌دهد که تخم‌مرغ در زمان‌‌های مختلف به چه مرحله‌ای از آب‌پز شدن‌ می‌رسد. اگر‌ می‌خواهید تخم‌مرغ زرده عسلی بخورید، آن را دو تا سه دقیقه در آب در حال جوش بگذارید. البته اگر کمی نمک به آب جوش اضافه کنید خطر ترک خوردن و شکستن تخم‌مرغ شما کمتر‌ می‌شود.

۱۰ ترفند آشپزی جالب و کاربردی را با هم خواندیم. اگر این مطالب را دوست دارید، چند ترفند آشپزی سالم را در مجله بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *