علائم آلرژی فصل بهار می‌تواند از اوایل اسفند ماه تا اواخر فصل تابستان ادامه داشته باشد.
مواد غذایی مفید برای آلرژی

فصل خاصی برای بروز آلرژی وجود ندارد، بروز نشانه‌های آلرژی ممکن است در طول سال بسته به مکان زندگی و نوع ماده آلرژن متفاوت باشد، با این حال در بسیاری از اشخاص آلرژی در فصل بهار که زمان تولید گرده‌های گیاهی است، با بروز علائمی مانند التهاب مخاط بینی و تب یونجه تشدید می‌شود. با مجله دلتا همراه باشید تا مواد غذایی مفید برای آلرژی بهاری را بشناسید.

خوراکی های ضد آلرژی
کاهش شدت علائم آلرژی

خوراکی‌هایی که می‌توانند به بهبود شرایط روده بزرگ و مبارزه با آلرژی‌های فصلی کمک کنند، عبارتند از:
آب قلم گوشت

این ماده سرشار از ال-گلوتامین است که این اسید آمینه به تقویت فعالیت سلول‌های ایمنی در روده بزرگ و تسکین بافت پوششی روده کمک می‌کند، حدود ۷۰ درصد سیستم ایمنی بدن انسان در روده بزرگ قرار دارد و آب استخوان گوشت یک خوراکی کلیدی برای بازسازی جمعیت باکتری‌های خوب محسوب می‌شود.
زنجبیل

ریشه زنجبیل اثر ضد التهابی و آنتی اکسیدانی در بدن دارد، زنجبیل یک اثر مانند آنتی هیستامین در بدن دارد که می‌تواند به بهبود گرفتگی بینی کمک کند، داروها و مواد آنتی هیستامین می‌توانند هیستامین‌ها را مسدود کرده یا کاهش دهند و به تسکین علائم آلرژی کمک کنند، در صورت مصرف منظم، زنجبیل ممکن است اثری مشابه با یکی از داروهای بدون نسخه محبوب در این زمینه را مشاهده کنید.
زردچوبه

زردچوبه سرشار از خواص ضد التهابی است و می‌تواند التهاب را کاهش دهد و به بهبود گرفتگی بینی کمک کند.
مواد غذایی سرشار از ویتامین C

مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین C می‌تواند فواید مختلفی برای بدن انسان داشته باشد که از بهبود عملکرد سیستم ایمنی تا تقویت سلامت پوست را شامل می‌شود. با این وجود، مواد غذایی سرشار از ویتامین C می‌توانند اثری شبیه به آنتی هیستامین نیز داشته باشند.
میوه‌ها و سبزیجات

میوه و سبزیجات برای بدن شما مناسب است، آن‌ها پر از مواد مغذی هستند که می‌توانند شما را سالم نگه دارند و از آلرژی فصلی محافظت کنند.
ماهی

تن ماهی، ماهی قزل آلا و ماهی مرکب دارای اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. امگا ۳ می‌تواند به کاهش التهاب کمک کند، هر دو هفته یک بار ماهی را بخورید. مطالعه‌ای از ژاپن نشان می‌دهد که زنانی که ماهی بیشتری می‌خورند دارای سطوح پایین‌تری از آلرژی هستند.

مواد غذایی مفید برای آلرژی را بشناسید
عسل

یکی از مواد غذایی مفید برای آلرژی عسل است. یک قاشق پر از عسل محلی می‌تواند به از بین بردن آبریزش چشم، احتقان و علائم آلرژیک کمک کند.
آناناس

آناناس با داشتن ویتامین‌ها و آنزیم‌های لازم باعث کاهش واکنش به آلرژی‌های فصلی می‌شود.
چای سبز بنوشید

طبق یافته‌های محققان ژاپنی، چای سبز به دلیل داشتن متیلات اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) می‌تواند خواص ضد آلرژی داشته باشد، لذا مصرف روزانه آن توسط محققان نیز توصیه شده است.

مواد غذایی مفید برای آلرژی چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *