پیشنهاد امروز ما برای یک پیش غذای مجلسی یا یک وعده سالم و مقوی، سوپ ذرت و سیب‌ زمینی است.
سوپ ذرت و سیب‌ زمینی

سوپ، شاید بهترین گزینه برای روزهایی است که با سرماخوردگی دست و پنجه نرم می‌کنید. مصرف سبزیجات سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند و انرژی کافی را برای مبارزه با ویروس‌ها به بدن می‌رساند. بافت روان و خامه‌ای سوپ، به سادگی در زمانی که گلو درد و التهاب دارید از گلویتان پایین رفته و علاوه بر آن شما را گرم می‌کند. در ادامه طرز تهیه سوپ ذرت و سیب‌ زمینی با خامه ترش را به شما آموزش می‌دهیم که طعمی متفاوت داشته و بسیار خوشمزه و البته ساده است. با مجله دلتا همراه باشید.
مواد لازم برای تهیه سوپ ذرت و سیب‌ زمینی

روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
سیر (رنده‌شده) یک حبه
سیب‌ زمینی (نگینی خرد شده) ۱۵۰ گرم
آب سبزیجات (یا آب مرغ به دلخواه) ۶۰۰ میلی‌لیتر
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
کره ۵۰ گرم
پیاز (ریز خرد‌شده) یک عدد
ذرت ۲۰۰ گرم
خامه ۵۰ میلی‌لیتر
پیازچه (ریز خرد شده) یک عدد

طرز تهیه سوپ ذرت و سیب‌ زمینی
مرحله اول

برای شروع ابتدا کره و روغن زیتون را در قابلمه بریزید و روی شعله ملایم حرارت دهید. وقتی که کره آب شد به ترتیب سیر، پیاز و سیب‌ زمینی را اضافه کنید و حدود پنج دقیقه تفت دهید.
مرحله دوم

دانه‌های ذرت‌ را در این مرحله اضافه کنید و هم بزنید، حدودا دو دقیقه کافی است. سپس آب سبزیجات یا آب مرغ را به انتخاب خودتان اضافه کنید و بگذارید تا بجوشد، بعد از جوشیدن شعله را کم کنید و بگذارید تا زمانی که سیب‌ زمینی‌ها خوب بپزد حرارت ببیند.
مرحله سوم

پس از گذشت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه، زمانی که از پخت سیب زمینی‌های خود مطمئن شدید خامه ترش را اضافه کنید و هم بزنید، نمک و فلفل سیاه را نیز به محتویات سوپ روی گاز اضافه کنید و خوب هم بزنید. اجازه دهید مواد روی حرارت برای هشت تا ۱۰ دقیقه دیگر بجوشند.
مرحله چهارم

سپس حرارت زیر قابلمه را خاموش کنید و اجازه دهید سوپ شما کمی سرد شود. سوپ جا افتاده را داخل غذاساز بریزید یا با استفاده از گوشت‌کوب برقی آن را بصورت پوره در آورید. زمان سرو کردن آن را داخل کاسه گرم بریزید و با پیازچه خردشده یا جعفری و مقداری خامه تزئین کنید. اگر از طعم این سوپ خوشتان آمد می‌توانید سوپ مرغ با پنیر گودا را هم امتحان کنید. نوش جان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *