آش آبغوره یکی از آش های بسیار خوشمزه و محلی است که متعلق به استان همدان و شهر همدان است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آش آبغوره در ادامه با سایت مچ مگ همراه باشید.
طرز تهیه آش آبادانی
طرز تهیه آش آبادانی
آش آبادانی یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدار ترین آش های ایرانی است که همانگونه که از نامش پیداست متعلق به آبادان است ، برای مشاهده آموزش کامل…
مواد لازم برای ۴ نفر
تره ۲۵۰ گرم
جعفری ۲۵۰ گرم
برنج نیم دانه ۱ لیوان
پیاز ۱ عدد درشت
گوجه فرنگی ۵ عدد
رب گوجه فرنگی ۲ الی ۳ قاشق
لوبیا چشم بلبلی نصف لیوان
آبغوره نصف الی ۱ لیوان
نعناع خشک ۲ قاشق غذخوری
قرض عصاره مرغ ۱ عدد
روغن مقداری
نمک و فلفل به مقدار لازم
طرز تهیه آش آبغوره


مشاهده

تبلیغ
مرحله اول

برای تهیه آش آبغوره ابتدا باید لوبیا را حداقل ۶ ساعت قبل از پخت در آب بخیسانید و چند بار آب آن را عوض کنید ، تا نفخ آن گرفته شود و درون قابلمه آبپز کنید و آبکش کنید و گوجه فرنگی را نیز درشت رنده کنید.
مرحله دوم

پیاز را پوست گرفته و نگینی خرد کنید و در قابلمه ای مقداری روغن بریزید و پیاز را درون آن تفت دهید تا کمی سبک شود ولی خیلی سرخ نشود.سبزی و برنج شسته شده و یک پارچ آب درون قابلمه بریزید تا با حرارت متوسط بپزد.بهتر است در قابلمه نیمه باز باشد.
مرحله سوم

توجه داشته باشید که وقتی مواد نیم پز شد باید گوجه فرنگی رنده شده را به قابلمه اضافه کنید.اگر گروجه فرنگی کف کرد نگران نباشید چرا که این کف به زودی فرو می نشیند و مشکلی ایجاد نمی کند.
مرحله پنجم

وقتی برنج پخت و سبزی نرم شد باید رب را در مقداری آب حل کنید و به آش خود اضافه کرده تا خوب جا بیفتد.در مرحله بعد فلفل را اضافه کنید و اگر آب آش کم شده بود کمی آب اضافه کنید.
مرحله ششم

در مرحله آخر باید لوبیاهای از قبل پخته شده را به همراه آبغوره به آش خود اضافه کنید و وقتی چند جوشی زد نعناع را اضافه کنید و کمی روی حرارت آش را هم بزنید.سپس اجاق را خاموش کنید چرا که آش شما آماده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *