قارچ سوخاری که اغلب در کنار غذاهای فست فودی سرو می‌شود، ارزش غذایی بالایی دارد و به راحتی می‌توانید آن را در منزل تهیه کنید.
قارج-سوخاری
قارچ سوخاری از پیش­ غذا­های محبوبی است که در رستوران­‌ها و فست فودها سرو می‌شود. برای تهیه این پیش‌غذا روش‌های مختلفی وجود دارد. در ادامه دو روش برای تهیه قارچ سوخاری خانگی، پفکی و خوشمزه آموزش داده شده است. با بخش آشپزی مجله دلتا همراه باشید.
مواد لازم

قارچ ۱۶ عدد
تخم مرغ ۲ عدد
آرد ۱۵۰ گرم
آرد سوخاری ۱۵۰ گرم
روغن سرخ کردنی به مقدار کافی
ماست به میزان کافی
نمک به میزان مافی

طرز تهیه قارچ سوخاری

برای تهیه قارچ‌های سوخاری رستورانی یک دستُ بهتر است از قارچ های دکمه‌ای و یک اندازه و ترجیحاً بسته بندی آماده استفاده کنید که تمیزتر است. اما اگر قارچ‌ها، خاک و شن و ماسه زیاد دارند پوست آنها را جدا کنید و با کمی آب بشورید و اجازه دهید کاملاً خشک شوند. اگر دوست داشتید میتوانید قارچ‌ها را برش بزنید.
در این مرحله دو راه دارید. روش اول: ابتدا در یک کاسه تخم‌مرغ‌ها را با کمی نمک به خوبی هم بزنید. بعد از اینکه قارچ‌ها کاملا خشک شدند آنها را به آرد سفید آغشته کنید و سپس در ظرف تخم‌مرغ فرو کنید و اجازه دهید چند دقیقه در تخم‌مرغ بمانند، در آخر قارچ‌ها به آرد سوخاری آغشته کنید. روش دوم: تخم مرغ، یک قاشق غذا خوری ماست و یا کمی شیر و مقداری نمک را با هم مخلوط کنید. مقداری آرد سوخاری را به این مخلوط اضافه کنید تا حالت خمیری پیدا کند. سپس قارچ‌ها را که کاملا خشک شده ‌اند به مخلوط آغشته کنید و اجازه دهید چند دقیقه در مخلوط بمانند تا کاملاً به مواد آغشته شوند. سپس در آرد سوخاری بغلتانید.
روغن را در قابلمه گودی ریخته و روی حرارت متوسط رو به بالا قرار دهید تا کاملاً داغ شود. برای اینکه بدانید روغن چه زمانی آماده است تکه کوچکی نان را در روغن بیاندازید، زمانی که نان در روغن فرو نرفت و شروع به سرخ شدن کرد یعنی روغن شما آماده است. قارچ ها را داخل روغن داغ بیاندازید و اجازه دهید سرخ شوند. زمانی که رنگ آنها طلایی شد، آنها را روی دستمال و یا ظرفی قرار دهید تا روغن اضافی آن برود.
قارچ ها را در ظرفی که میخواهید سرو کنید قرار دهید برای اینکه ظاهر زیباتری پیدا داشته باشد می‌توانید روی آنها کمی سبزی تازه بریزید و با سیب زمینی سرخ‌شده و سس دلخواه میل کنید.

طرز تهیه انواع پیش غذا
قارچ سوخاری با پنیر

برای داشتن قارچ های سوخاری با پنیر کافی است در مرحله اول ساقه قارچ ها را جدا کرده و کمی پنیر پیتزا و یا پارمزان داخلش قرار داده و سپس بقیه مراحل را همانطور که توضیح داده شد انجام دهید.
نکات تهیه قارچ سوخاری

دقت کنید که همیشه حرارت زیر روغن، متوسط رو به بالا باشد در غیر این صورت ممکن است قسمت سوخاری شده از قارچ جدا شده و قارچ هایتان را خراب کند.
حتماً از روغنی استفاده کنید که مناسب سرخ کردن و حرات بالا باشد.
قارچ‌ها را خیلی در آب قرار ندهید و نشویید چرا که حالت اسفنجی دارد و آب را به خود جذب میکند و موقع سرخ شدن بسیار خطرناک است.
می‌توانید از ادویه و چاشنی‌هایی  که دوست دارید مثل پودر سیر و پودر پاپریکا و آبلیمو در مخلوط تخم مرغ استفاده کنید.
اگر از آرد سوخاری درشت و یا پودر نان استفاده کنید قارچ‌ها ظاهر بسیار زیباتری پیدا خواهند کرد.
اگر دستگاه سرخ کن داشته باشید کار راحت‌تر است و قارچ‌ها طعم و مزه بهتری خواهند داشت.
تعداد زیادی قارچ را همزمان در قابلمه یا سرخ کن نریزید زیرا باعث شود قارچ‌ها به خوبی سرخ نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *