استفاده از دمنوش‌های گیاهی روشی آسان و کم هزینه برای بهبود برخی بیماری‌هاست.امروزه با شیوع بیماری کرونا، شناخت خواص دمنوش‌ها امری مفید و کمک کننده است.
کندر برای کرونا

دمنوش کندر برای تنگی نفس و سرفه در بیماران کرونایی یا سرماخورده با درگیری ریه کاربرد دارد. خواص کندر خوراکی، آنقدر زیاد است که به آن طلای طب می‌گویند. کندر گیاهی دارویی از تیره ناترک سانان است. صمغ کندر را با اسپنددانه می‌سوزانند و به‌عنوان خوشبو کننده استفاده می‌کنند. کندر سفید بهتر از دیگر انواع آن است و به سه صورت خوراکی، موضعی و بخور برای درمان بیماری‌ها مصرف می‌شود. شاید تا بحال در‌مورد جویدن کندر برای تقویت حافظه یا خوردن کندر در بارداری، مطالبی خوانده باشید. اما امروز در مجله دلتا شما را با تاثیر مصرف کندر برای کرونا آشنا می‌کنیم.
روش تهیه دمنوش کندر برای کرونا و سرماخوردگی

یک قاشق چای‎‌خوری کندر را درون یک لیوان شیشه‌ای بریزید.
سپس آب جوش را درون لیوان ریخته و درب آن را بگذارید.
هرچند دقیقه یک‌بار آن را هم بزنید تا کندر کاملا در آب جوش حل شده و دمنوش کرم رنگ شود.
بهتر است این دمنوش را شب‌ها حدود ۱۵-۲۰ دقیقه دم کرده و تا ۵‌ الی۶ روز میل کنید.

خواص کندر
نکات مهم

ممکن است درگیری ریه در کرونا بالا باشد. در این صورت به جای یک قاشق چای‌خوری، از یک قاشق غذاخوری استفاده کنید.
خواص دمنوش کندر خوراکی بسیار زیاد است. برای بهره بردن از آن، باید کندر خالص باشد. کندر خالص تازه و نرم است، ظاهر آن سفید بوده و خیلی هم زود شکسته می‌شود. علاوه بر این کندر خالص زود آتش می‌گیرد. وقتی که کندر را می شکنیم، داخل آن باید حالت چسبنده و طلایی رنگ داشته باشد.
اگر کندر با مزاج فرد سازگار نبود، می‌تواند با عسل آن را مصرف کند. حتی مصرف همراه با غذا هم امکان پذیر است.
بهترین ساعات استفاده از کندر، شب یا اول صبح است.

خواص کندر

مصرف کندر خوراکی موجب تعادل هورمون‌ها به ویژه هورمون‌های تیروئید می‌شود. همچنین متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد و به سم‌زدایی و پاک‌سازی بدن؛ به ویژه روده‌ها و ریه‌ها کمک می‌کند. به همین دلیل استفاده از کندر برای کرونا مورد توجه قرار گرفته است. کندر با افزایش چربی سوزی باعث لاغری و کاهش وزن نیز می شود.

به طور خلاصه از جمله خواص کندر می‌توان به لاغری، سلامت قلب و کبد، مغز، درمان بیماری های خود ایمنی، آرتریت و فشار خون بالا اشاره کرد. کندر برای افراد دیابتی، زنان و مردان مفید است. دود کندر به آرام‌بخشی و کاهش استرس و اضطراب شهرت دارد.همچنین برای خوشبو کردن منزل به همراه اسپند دود می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *